Με ένα κρίσιμο θέμα να παραμένει ανοικτό, πρόκειται να αποσταλεί στον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη το υπογεγραμμένο συμφωνητικό φιλικής διευθέτησης επί θεμάτων της σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ), ανάμεσα στον ΟΛΠ [OLPr.AT] και την Cosco (ΣΕΠ Α.Ε.).
Το κείμενο του πρακτικού συνυπογράφτηκε για τον ΟΛΠ Α.Ε. από τον πρόεδρο και διευθύνοντα Σύμβουλο, Γιώργο Ανωμερίτη και για τη ΣΕΠ Α.Ε. από τον captain Fu Chengqiu.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το θέμα που παραμένει ανοικτό, και υπό προϋποθέσεις μπορεί να ακυρώσει την συμφωνία φιλικής διευθέτησης, είναι η ετήσια αύξηση των ενοικίων που καταβάλει η Cosco στον ΟΛΠ, εκτός από το εγγυημένο εισόδημα που λαμβάνει ο ΟΛΠ από τα φορτία που διακινούνται μέσω ΣΕΠ.
Ειδικότερα σύμφωνα με τη σύμβαση η ετήσια αύξηση του ενοικίου ισοδυναμεί με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή συν 2%. Η Cosco θεωρεί το επίπεδο της αύξησης πολύ υψηλό και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ζητήσει η ετήσια αύξηση να μην ξεπερνά το 5%.
Το ζήτημα είναι ότι την πρόταση αυτή θα πρέπει να την αποδεχτεί ή να την απορρίψει το ΥΘΥΝΑΛ το οποίο στη συνέχεια, και εφόσον αποδεχτεί στο σύνολό της τη συμφωνία θα καταθέσει τροπολογία στη Βουλή για αλλαγή του νόμου της Σύμβασης Παραχώρησης.
«Ανωτέρα βία»
Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα ήταν η «ανωτέρα βία». Διευκρινίσθηκαν πλήρως τα σημεία τριβών επί της έννοιας «ανωτέρα βία» βάσει κοινών δεικτών. Διευκρινίσθηκε ότι αφορούν γεγονότα «εντός λιμενικής ζώνης».
Αυτό σημαίνει ότι εφόσον η ΣΕΠ ξεπεράσει το 65% που είναι το εγγυημένο εισόδημα, και πραγματοποιήσουν απεργίες οι πλοηγοί ή οι τελωνιακοί δεν θα αφαιρεθούν οι ημέρες της απεργίας. Σε αντίθετη περίπτωση οι ημέρες των απεργιών θα αφαιρεθούν από το εγγυημένο εισόδημα.
Παράλληλα η συμφωνία ανοίγει το δρόμο υπογραφής σύμβασης συνεργασίας ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Mediterranean Shipping Company η οποία θα προβλέπει ένα μίνιμουμ 150.000 κινήσεων ετησίως στον προβλήτα Ι του Σ.ΕΜΠΟ που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ. Η συμφωνία που αναμένεται να υπογραφεί την επόμενη εβδομάδα θα ισχύσει από τον Ιούλιο του 2012.
Όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης «σε μια μακρόχρονη σύμβαση συνεργασίας, 35ετούς μάλιστα διάρκειας, όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία επί Συμβάσεων Παραχωρήσεων, πολλές φορές τίθενται θέματα προσαρμογών και ερμηνειών. Χαιρόμαστε, γιατί στην πρώτη περίοδο και επί διαφορετικών προσεγγίσεων, επιλέξαμε τη διαδικασία της φιλικής διευθέτησης, η οποία ολοκληρώθηκε με επιτυχία.»
Τι προβλέπεται
Ειδικότερα στη συμφωνία περιλαμβάνονται σύμφωνα με πληροφορίες τα εξής:
* Δεν μεταβάλλεται το συνολικό συμφωνηθέν οικονομικό αντάλλαγμα καθ' όλη τη διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης.
* Ως χρόνος έναρξης κατασκευής της προβλήτας ΙΙΙ παραμένει η 1η Οκτωβρίου 2011. Η κατασκευή της (έργα πολιτικού μηχανικού) θα μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το 2016 (έναντι του 2015). Η ολοκλήρωση της λειτουργίας της προβλήτας ΙΙΙ θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και θα ολοκληρωθεί εξάπαντος μέχρι το 2020.
* Η ΟΛΠ ΑΕ δεν θα εισπράττει τέλη και χρεώσεις για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ και αντ' αυτού η ΣΕΠ αναλαμβάνει όλες τις προβλεπόμενες ευθύνες και δαπάνες από τη Σύμβαση Παραχώρησης, οι οποίες επιβαρύνουν την ΟΛΠ ΑΕ.
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1990303
Το κείμενο του πρακτικού συνυπογράφτηκε για τον ΟΛΠ Α.Ε. από τον πρόεδρο και διευθύνοντα Σύμβουλο, Γιώργο Ανωμερίτη και για τη ΣΕΠ Α.Ε. από τον captain Fu Chengqiu.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το θέμα που παραμένει ανοικτό, και υπό προϋποθέσεις μπορεί να ακυρώσει την συμφωνία φιλικής διευθέτησης, είναι η ετήσια αύξηση των ενοικίων που καταβάλει η Cosco στον ΟΛΠ, εκτός από το εγγυημένο εισόδημα που λαμβάνει ο ΟΛΠ από τα φορτία που διακινούνται μέσω ΣΕΠ.
Ειδικότερα σύμφωνα με τη σύμβαση η ετήσια αύξηση του ενοικίου ισοδυναμεί με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή συν 2%. Η Cosco θεωρεί το επίπεδο της αύξησης πολύ υψηλό και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ζητήσει η ετήσια αύξηση να μην ξεπερνά το 5%.
Το ζήτημα είναι ότι την πρόταση αυτή θα πρέπει να την αποδεχτεί ή να την απορρίψει το ΥΘΥΝΑΛ το οποίο στη συνέχεια, και εφόσον αποδεχτεί στο σύνολό της τη συμφωνία θα καταθέσει τροπολογία στη Βουλή για αλλαγή του νόμου της Σύμβασης Παραχώρησης.
«Ανωτέρα βία»
Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα ήταν η «ανωτέρα βία». Διευκρινίσθηκαν πλήρως τα σημεία τριβών επί της έννοιας «ανωτέρα βία» βάσει κοινών δεικτών. Διευκρινίσθηκε ότι αφορούν γεγονότα «εντός λιμενικής ζώνης».
Αυτό σημαίνει ότι εφόσον η ΣΕΠ ξεπεράσει το 65% που είναι το εγγυημένο εισόδημα, και πραγματοποιήσουν απεργίες οι πλοηγοί ή οι τελωνιακοί δεν θα αφαιρεθούν οι ημέρες της απεργίας. Σε αντίθετη περίπτωση οι ημέρες των απεργιών θα αφαιρεθούν από το εγγυημένο εισόδημα.
Παράλληλα η συμφωνία ανοίγει το δρόμο υπογραφής σύμβασης συνεργασίας ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Mediterranean Shipping Company η οποία θα προβλέπει ένα μίνιμουμ 150.000 κινήσεων ετησίως στον προβλήτα Ι του Σ.ΕΜΠΟ που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ. Η συμφωνία που αναμένεται να υπογραφεί την επόμενη εβδομάδα θα ισχύσει από τον Ιούλιο του 2012.
Όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης «σε μια μακρόχρονη σύμβαση συνεργασίας, 35ετούς μάλιστα διάρκειας, όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία επί Συμβάσεων Παραχωρήσεων, πολλές φορές τίθενται θέματα προσαρμογών και ερμηνειών. Χαιρόμαστε, γιατί στην πρώτη περίοδο και επί διαφορετικών προσεγγίσεων, επιλέξαμε τη διαδικασία της φιλικής διευθέτησης, η οποία ολοκληρώθηκε με επιτυχία.»
Τι προβλέπεται
Ειδικότερα στη συμφωνία περιλαμβάνονται σύμφωνα με πληροφορίες τα εξής:
* Δεν μεταβάλλεται το συνολικό συμφωνηθέν οικονομικό αντάλλαγμα καθ' όλη τη διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης.
* Ως χρόνος έναρξης κατασκευής της προβλήτας ΙΙΙ παραμένει η 1η Οκτωβρίου 2011. Η κατασκευή της (έργα πολιτικού μηχανικού) θα μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το 2016 (έναντι του 2015). Η ολοκλήρωση της λειτουργίας της προβλήτας ΙΙΙ θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και θα ολοκληρωθεί εξάπαντος μέχρι το 2020.
* Η ΟΛΠ ΑΕ δεν θα εισπράττει τέλη και χρεώσεις για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ και αντ' αυτού η ΣΕΠ αναλαμβάνει όλες τις προβλεπόμενες ευθύνες και δαπάνες από τη Σύμβαση Παραχώρησης, οι οποίες επιβαρύνουν την ΟΛΠ ΑΕ.
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1990303
No comments:
Post a Comment