Την άμεση προώθηση μεγάλων αλλαγών στην οικονομική πολιτική και ταχύτερη εφαρμογή της δημοσιονομικής πειθαρχίας απαιτούν οι αποκλίσεις που σημειώνονται και στα δύο σκέλη του Προϋπολογισμού, δηλαδή στα έσοδα και τις δαπάνες, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ.
Οπως αναφέρει επιγραμματικά το Ιδρυμα στην τελευταία τριμηνιαία έρευνα για την ελληνική οικονομία, στο σκέλος των δημοσίων δαπανών θα πρέπει να προωθηθεί: α) άμεση εισαγωγή νέου βαθμολογίου - κλαδολογίου - μισθολογίου στο δημόσιο, β) καταργήσεις ή συγχωνεύσεις φορέων, γ) σχολαστικός έλεγχος λειτουργικών και επενδυτικών δαπανών και επιχορηγήσεων, δ) ριζική αναθεώρηση του συστήματος αποδόσεων σε τρίτους, ε) ολοκλήρωση ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και αναθεώρηση του συστήματος κοινωνικών παροχών, στ) επανεκκίνηση των δημοσίων επενδύσεων και ζ) διοχέτευση στην αγορά των οφειλών του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα.
Στην πλευρά των εσόδων απαιτείται παράλληλα : α) πλήρης αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος, β) δομική μεταρρύθμιση του συστήματος φορολογικής διοίκησης και γ) αποτελεσματική διαχείριση της παραχώρησης δικαιωμάτων και περιουσίας.
Ειδικότερα αναφερόμενο στο φορολογικό σύστημα τονίζει ότι το νέο σύστημα θα πρέπει να έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Να αναθεωρηθούν δραστικά και να περιοριστούν σημαντικά όλες οι φορολογικές δαπάνες, περιλαμβανομένου του αφορολόγητου ορίου και των απαλλαγών ΦΠΑ (ιδιαίτερα σε γεωγραφικό επίπεδο), ιδιαίτερα αυτές που δεν είναι αποτελεσματικές ως κίνητρα ή παρέχονται αδιακρίτως, ή απλώς δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης.
- Να αντικατασταθούν, όπου κριθεί αναγκαίο (π.χ. για παιδιά, υγεία κ.λπ.), με άμεσες δαπάνες σε συνδυασμό με την αναθεώρηση του πλέγματος των κοινωνικών δαπανών. Αυτό θα προσδώσει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στο σύστημα.
Η αναθεώρηση των φορολογικών δαπανών να είναι γενικευμένη και να περιλαμβάνει όλα τα είδη φορολογίας (εισοδήματος ΦΕΦΠ και ΦΕΝΠ, κατοχής και μεταβίβασης κινητών και ακινήτων περιουσιακών στοιχείων, ΦΠΑ, φόρων κατανάλωσης κ.ά.). Εδώ θα χρειαστεί αρκετή προσοχή, ώστε η αναθεώρηση των φορολογικών δαπανών να είναι ριζική και όχι απλώς στην κατεύθυνση της ανα-διευθέτησής τους.
- Να επεκταθεί σε όλους τους κλάδους της οικονομίας η υποχρέωση τήρησης βιβλίων και στοιχείων (π.χ. οικοδομές, αγροτική παραγωγή).
-Περιορισμός του αριθμού και απλούστευση της ταξινόμησης των νομικών μορφών των επιχειρήσεων, τουλάχιστον για φορολογικούς λόγους (υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις στη φορολογική μεταχείριση, αναλόγως του είδους της νομικής μορφής, οι οποίες οδηγούν σε φοροαποφυγή, αδιαφάνεια, πολυπλοκότητα και, τελικά, αναποτελεσματικότητα του συστήματος).
Οι ατομικές/ προσωπικές επιχειρήσεις θα πρέπει να φορολογούνται ως νομικά και όχι φυσικά πρόσωπα.
Στο παραπάνω πλαίσιο μπορεί να επανεξεταστεί το ύψος των φορολογικών συντελεστών.
- Να απλοποιηθούν σημαντικά ή και να καταργηθούν με την παρούσα μορφή τους οι φορολογικοί κώδικες (ΚΦΕ, ΚΒΣ, ΦΠΑ) και τα παρεπόμενά τους (π.χ. εξωλογιστικός προσδιορισμός).
- Όταν εισάγεται νέος φορολογικός νόμος, να κατατίθεται πριν ή μαζί με τον Προϋπολογισμό και, ει δυνατόν, με την ίδια διαδικασία (ολομέλεια με δημοσιότητα, ονομαστική ψηφοφορία).
-Τροποποιήσεις του φορολογικού νόμου να επιτρέπεται να εισαχθούν μόνο στον επόμενο και όχι ξεχωριστά.
http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=1588190&nt=103
Οπως αναφέρει επιγραμματικά το Ιδρυμα στην τελευταία τριμηνιαία έρευνα για την ελληνική οικονομία, στο σκέλος των δημοσίων δαπανών θα πρέπει να προωθηθεί: α) άμεση εισαγωγή νέου βαθμολογίου - κλαδολογίου - μισθολογίου στο δημόσιο, β) καταργήσεις ή συγχωνεύσεις φορέων, γ) σχολαστικός έλεγχος λειτουργικών και επενδυτικών δαπανών και επιχορηγήσεων, δ) ριζική αναθεώρηση του συστήματος αποδόσεων σε τρίτους, ε) ολοκλήρωση ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και αναθεώρηση του συστήματος κοινωνικών παροχών, στ) επανεκκίνηση των δημοσίων επενδύσεων και ζ) διοχέτευση στην αγορά των οφειλών του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα.
Στην πλευρά των εσόδων απαιτείται παράλληλα : α) πλήρης αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος, β) δομική μεταρρύθμιση του συστήματος φορολογικής διοίκησης και γ) αποτελεσματική διαχείριση της παραχώρησης δικαιωμάτων και περιουσίας.
Ειδικότερα αναφερόμενο στο φορολογικό σύστημα τονίζει ότι το νέο σύστημα θα πρέπει να έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Να αναθεωρηθούν δραστικά και να περιοριστούν σημαντικά όλες οι φορολογικές δαπάνες, περιλαμβανομένου του αφορολόγητου ορίου και των απαλλαγών ΦΠΑ (ιδιαίτερα σε γεωγραφικό επίπεδο), ιδιαίτερα αυτές που δεν είναι αποτελεσματικές ως κίνητρα ή παρέχονται αδιακρίτως, ή απλώς δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης.
- Να αντικατασταθούν, όπου κριθεί αναγκαίο (π.χ. για παιδιά, υγεία κ.λπ.), με άμεσες δαπάνες σε συνδυασμό με την αναθεώρηση του πλέγματος των κοινωνικών δαπανών. Αυτό θα προσδώσει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στο σύστημα.
Η αναθεώρηση των φορολογικών δαπανών να είναι γενικευμένη και να περιλαμβάνει όλα τα είδη φορολογίας (εισοδήματος ΦΕΦΠ και ΦΕΝΠ, κατοχής και μεταβίβασης κινητών και ακινήτων περιουσιακών στοιχείων, ΦΠΑ, φόρων κατανάλωσης κ.ά.). Εδώ θα χρειαστεί αρκετή προσοχή, ώστε η αναθεώρηση των φορολογικών δαπανών να είναι ριζική και όχι απλώς στην κατεύθυνση της ανα-διευθέτησής τους.
- Να επεκταθεί σε όλους τους κλάδους της οικονομίας η υποχρέωση τήρησης βιβλίων και στοιχείων (π.χ. οικοδομές, αγροτική παραγωγή).
-Περιορισμός του αριθμού και απλούστευση της ταξινόμησης των νομικών μορφών των επιχειρήσεων, τουλάχιστον για φορολογικούς λόγους (υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις στη φορολογική μεταχείριση, αναλόγως του είδους της νομικής μορφής, οι οποίες οδηγούν σε φοροαποφυγή, αδιαφάνεια, πολυπλοκότητα και, τελικά, αναποτελεσματικότητα του συστήματος).
Οι ατομικές/ προσωπικές επιχειρήσεις θα πρέπει να φορολογούνται ως νομικά και όχι φυσικά πρόσωπα.
Στο παραπάνω πλαίσιο μπορεί να επανεξεταστεί το ύψος των φορολογικών συντελεστών.
- Να απλοποιηθούν σημαντικά ή και να καταργηθούν με την παρούσα μορφή τους οι φορολογικοί κώδικες (ΚΦΕ, ΚΒΣ, ΦΠΑ) και τα παρεπόμενά τους (π.χ. εξωλογιστικός προσδιορισμός).
- Όταν εισάγεται νέος φορολογικός νόμος, να κατατίθεται πριν ή μαζί με τον Προϋπολογισμό και, ει δυνατόν, με την ίδια διαδικασία (ολομέλεια με δημοσιότητα, ονομαστική ψηφοφορία).
-Τροποποιήσεις του φορολογικού νόμου να επιτρέπεται να εισαχθούν μόνο στον επόμενο και όχι ξεχωριστά.
http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=1588190&nt=103
No comments:
Post a Comment