16.6.11

Αρνητικές προοπτικές για παγκόσμια ναυτιλία

Σταθερές οι προοπτικές των υπηρεσιών του κλάδου, σύμφωνα με έκθεση του οίκου Moody’s
Η ζήτηση για ναυτιλιακές υπηρεσίες αναμένεται να παραμείνει σταθερή κατά τη διάρκεια του έτους με την αρωγή των θετικών τάσεων του παγκοσμίου εμπορίου, αλλά οι επικρατούσες συνθήκες στον κλάδο ενδεχομένως να επιδεινωθούν τους προσεχείς 12 - 18 μήνες. Οι εκτιμήσεις αυτές ανήκουν στον οίκο αξιολόγησης Moοdy’s Investors Service, που εξέδωσε χθες την ενημερωμένη έκθεσή του για τις προοπτικές της ναυτιλίας. Υπό το πρίσμα αυτό οι προοπτικές μεταβλήθηκαν από θετικές, σύμφωνα με την προηγούμενη εκτίμηση, σε αρνητικές κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης υπερπροσφοράς σε πλοία.
Ο διεθνής οίκος επισημαίνει ότι το τμήμα της ναυτιλίας μεταφοράς ξηρού φορτίου ενδεχομένως να χτυπηθεί σοβαρότερα το 2011 εξαιτίας του μεγάλου μεγέθους του βιβλίου παραγγελιών. Με τις σημερινές συνθήκες το βιβλίο παραγγελιών για τη μεταφορά ξηρού φορτίου ισοδυναμεί με σχεδόν το 47% των πλοίων εν πλω και σχεδόν το 45% των όσων πρόκειται να παραληφθούν τα επόμενα δύο χρόνια. Η Moody’s αναμένει πως η φετινή χρονιά αποτελεί πρόκληση για τις δραστηριότητες των δεξαμενοπλοίων, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι τους τελευταίους 18 μήνες η ζήτηση για πετρέλαιο αυξήθηκε. Οπως πιστεύει ο οίκος, είναι απίθανο να υπάρξει βιώσιμη ανάκαμψη για τα δεξαμενόπλοια έως το δεύτερο εξάμηνο του 2012, όταν προσφορά και ζήτηση εξισορροπηθούν περισσότερο. Η σημερινή υπερπροσφορά οφείλεται στον μεγάλο αριθμό πλοίων, τα οποία επανήλθαν στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2010. Αυτά χρησιμοποιούνταν για αποθήκευση κατά τη διάρκεια της κάμψης της οικονομίας, ενώ όπως προσθέτει ο διεθνής οίκος οι ναύλοι μεταφοράς φορτίου κατά μέσο όρο θα μειωθούν σημαντικά εφέτος συγκριτικά με πέρυσι. Συνολικά μιλώντας, η Μοοdy’s αναμένει το 2011 η προσφορά να εναρμονιστεί σε μεγάλο βαθμό με τη ζήτηση στα πλοία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, αν και θεωρεί την ισορροπία αυτή πολύ εύθραυστη. Οι μεγαλύτεροι παίκτες του κλάδου είχαν ρωμαλέες επιδόσεις το πρώτο τρίμηνο του 2011, παρά το ότι τα κέρδη τους ενδέχεται να υποστούν πιέσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο τρέχοντος. Αυτό αναμένεται να συμβεί λόγω της υποχώρησης της ζήτησης και του υψηλού αριθμού πλοίων, τα οποία προγραμματίζεται να παραληφθούν.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_1_16/06/2011_445808

No comments: