Η βενζίνη στις ΗΠΑ καθίσταται όλο και πιο ακριβή, αλλά οι μετοχές αμερικανικών διυλιστηρίων είναι εξαιρετικά φθηνές. Με P/E στο 8, ο κλάδος διαπραγματεύεται σε ιστορικό χαμηλό. Ο λόγος; Ακόμη και εάν η τιμή των διυλισμένων προϊόντων όπως η βενζίνη αυξάνει, το κόστος διύλισης ενισχύεται με ακόμη πιο ταχύ ρυθμό, πιέζοντας τα περιθώρια διύλισης. Οι αισιόδοξοι υποστηρίζουν ότι θα υπάρξει ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης, με το επιχείρημα ότι τα αποθέματα βενζίνης έχουν υποχωρήσει 9% από τις αρχές Μαρτίου. Όμως αυτή η άποψη πολύ δύσκολα δικαιολογείται από την γενικότερη εικόνα του κλάδου. Τα αποθέματα παραμένουν υψηλότερα από το φυσιολογικό, για την εποχή, επίπεδο. Η πρόσφατη υποχώρηση δεν οφείλεται σε αύξηση της ζήτησης, αλλά σε χαμηλότερη παραγωγή. Η οικονομική επιβράδυνση μοιάζει να μειώνει τη ζήτηση πετρελαίου. Παράλληλα, η αιθανόλη (την οποία στηρίζει και η κυβέρνηση) πιέζει και αυτή την ζήτηση πετρελαίου. Μετά το 2008, ο κλάδος φαίνεται να αντιμετωπίζει ακόμη ισχυρότερες απειλές, εν όψει και της λειτουργίας νέων διυλιστηρίων. Η Lehman Brothers υποστηρίζει ότι η βασική παραγωγική δυνατότητα των διυλιστηρίων θα ενισχυθεί κατά 9 εκατ. βαρέλια ημερησίως μέσα στην επόμενη τριετία. Δηλαδή κατά τρεις φορές υψηλότερα από την αύξηση της ζήτησης.
Ένας παράγοντας ανακούφισης έγκειται ότι τα περισσότερα νέα διυλιστήρια θα κατασκευαστούν στην Ασία. Καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολη η κατασκευή νέων διυλιστηρίων στη Β. Αμερική, όσα υπάρχουν διαθέτουν premium. Η Petrobras της Βραζιλίας, για παράδειγμα, εξέφρασε ενδιαφέρον για μονάδα της Valero Energy στη νήσο Aruba στην Καραϊβική. Η Blackstone εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγορών στον κλάδο. Ακόμη και ο Kirk Kerkorian, ο οποίος προσέφερε 64 δολάρια ανά μετοχή για την εξαγορά του 16% της Tesoro Petroleum, η οποία τελικώς δεν πραγματοποιήθηκε, πιθανώς να επιστρέψει δριμύτερος, καθώς η μετοχή έχει υποχωρήσει στα 27 δολάρια. Το να στηριχθεί κάποιος σε ενίσχυση της εξαγοραστικής δραστηριότητας στον κλάδο είναι αρκετά επικίνδυνο. Αλλά αποτελεί έναν από τους ελάχιστους θετικούς καταλύτες και ταυτόχρονα την καλύτερη ελπίδα των επενδυτών για μελλοντικό ράλι.
http://www.euro2day.gr/ftcom_gr/194/articles/314988/ArticleFTgr.aspx
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment