μεταξύ του υπουργείου Οικονομίας, δηλαδή της κυρίας Λούκας Κατσέλη, και του υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή του κ. Γ. Παπακωνσταντίνου , είναι το μεγάλο ερωτηματικό της αγοράς αλλά και ενός πλήθους υπαλλήλων των δύο υπουργείων ή μάλλον των τεσσάρων υπουργείων που εμπλέκονται, αφού οι αρμοδιότητες της κυρίας Κατσέλη περιλαμβάνουν μέρος του παλαιού υπουργείου Ναυτιλίας και μέρος του παλαιού υπουργείου Ανάπτυξης.
Φυσικά η κατανομή των αρμοδιοτήτων ενδιαφέρει πρωτίστως τους ίδιους τους δύο υπουργούς, αλλά αυτό είναι ένα εσωτερικό τους ζήτημα το οποίο αναμένεται ότι θα λυθεί εντός των ημερών. Η ουσία είναι ότι οι τραπεζίτες, οι ΔΕΚΟ και όλες οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με αυτές αναρωτιούνται ποιος υπουργός θα αναλάβει την εποπτεία τους. Η αδυναμία έγκειται στο προεδρικό διάταγμα το οποίο υπεγράφη πριν από την ορκωμοσία της κυβέρνησης και δεν ξεκαθαρίζει πλήρως την κατάσταση.
Οι πληροφορίες πάντως που υπάρχουν μέχρι στιγμής είναι ότι στην αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών υπάγονται η μακροοικονομική και δημοσιονομική πολιτική, ο προϋπολογισμός, το δημόσιο χρέος, η εκπροσώπηση στο Εco/Fin και στο Εurogroup και η εποπτεία του τραπεζικού συστήματος και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Στο υπουργείο Οικονομίας, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, υπάγονται η διαχείριση των κοινοτικών πόρων (ΕΣΠΑ), οι ιδιωτικές επενδύσεις και ο αναπτυξιακός νόμος, οι δημόσιες επενδύσεις, τα συγχρηματοδοτούμενα, η βιομηχανία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το εμπόριο και οι καταναλωτές και η ναυτιλία. Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη σε ποιον θα υπαχθούν οι ΔΕΚΟ, ποιος θα είναι αρμόδιος για τις αποκρατικοποιήσεις και ποιος θα εκπροσωπεί τη χώρα στον ΟΟΣΑ.
Από την κατανομή αυτή προκύπτει ότι ο νέος τσάρος της οικονομίας είναι ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος συγκεντρώνει ένα πλήθος αρμοδιοτήτων από αυτές που ως προχθές ανήκαν στο Οικονομίας. Η κυρία Κατσέλη, η οποία ανέλαβε το Οικονομίας, διαθέτει ένα εξίσου ευρύ αντικείμενο, αφού παίρνει και τις αρμοδιότητες του Ανάπτυξης, που αφορούν τις επενδύσεις και τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και του Ναυτιλίας, που έχει μεγάλη σημασία για την ελληνική οικονομία.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=293240&ct=32&dt=11/10/2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment