Πλήρης επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του έγκυρου «Ρόιτερ» για τη διαπλοκή
στην Ελλάδα. Χθες η «Αττικό Μετρό» ανακοίνωσε τον προσωρινό μειοδότη για
τα έργα επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά και
όλως… τυχαίως ανάδοχος είναι η εταιρεία «Ακτωρ» του ομίλου Μπόμπολα.
Η προσφορά του μεγαλοεκδότη συγκέντρωσε την καλύτερη βαθμολογία στην τεχνική προσφορά και έδωσε τη χαμηλότερη τιμή για την κατασκευή του. Ο προϋπολογισμός της υπηρεσίας ήταν 518 εκατ. ευρώ και η οικονομική προσφορά του μειοδότη είναι 311,95 εκατ. ευρώ.
Η νέα γραμμή, μήκους 4,78 χλμ., θα διαθέτει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία πέντε χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή στις αρχές του 2017. Θα δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας στη φάση της κατασκευής και όταν ολοκληρωθεί θα εξυπηρετεί 65.000 επιβάτες την ημέρα.
Η γραμμή θα είναι υπόγεια και θα κατασκευαστεί με τους δύο μετροπόντικες του βασικού έργου. Παράλληλα προχωρούν οι μελέτες για τη νέα επέκταση, που θα φτάνει ώς το αεροδρόμιο και θα είναι επιφανειακή.
Ερωτήματα ωστόσο προκαλεί η διθυραμβική ανακοίνωση της «Αττικό Μετρό», αφού χθες έγινε γνωστή η απάντηση του επιτρόπου Γ. Χανς σύμφωνα με την οποία η επέκταση είναι συνδεδεμένη με την ολοκλήρωση του βασικού έργου, το οποίο έχει… εκτροχιαστεί από χρόνια και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα παράδοσης.
Η βασική γραμμή ξεκίνησε το 2005 με προοπτική να παραδοθεί σε μια πενταετία. Δύο χρόνια αργότερα έχει κατασκευαστεί μόλις το 50% του έργου. Απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή, ο επίτροπος αποκαλύπτει σχετικά με το βασικό έργο του μετρό ότι «για την περίοδο 2007-2013 δεν έχει υποβληθεί ακόμη αίτηση για συγχρηματοδότηση»! Το ίδιο ισχύει και για τα έργα επέκτασης.
http://www.efsyn.gr/?p=10840
Η προσφορά του μεγαλοεκδότη συγκέντρωσε την καλύτερη βαθμολογία στην τεχνική προσφορά και έδωσε τη χαμηλότερη τιμή για την κατασκευή του. Ο προϋπολογισμός της υπηρεσίας ήταν 518 εκατ. ευρώ και η οικονομική προσφορά του μειοδότη είναι 311,95 εκατ. ευρώ.
Η νέα γραμμή, μήκους 4,78 χλμ., θα διαθέτει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία πέντε χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή στις αρχές του 2017. Θα δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας στη φάση της κατασκευής και όταν ολοκληρωθεί θα εξυπηρετεί 65.000 επιβάτες την ημέρα.
Η γραμμή θα είναι υπόγεια και θα κατασκευαστεί με τους δύο μετροπόντικες του βασικού έργου. Παράλληλα προχωρούν οι μελέτες για τη νέα επέκταση, που θα φτάνει ώς το αεροδρόμιο και θα είναι επιφανειακή.
Ερωτήματα ωστόσο προκαλεί η διθυραμβική ανακοίνωση της «Αττικό Μετρό», αφού χθες έγινε γνωστή η απάντηση του επιτρόπου Γ. Χανς σύμφωνα με την οποία η επέκταση είναι συνδεδεμένη με την ολοκλήρωση του βασικού έργου, το οποίο έχει… εκτροχιαστεί από χρόνια και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα παράδοσης.
Η βασική γραμμή ξεκίνησε το 2005 με προοπτική να παραδοθεί σε μια πενταετία. Δύο χρόνια αργότερα έχει κατασκευαστεί μόλις το 50% του έργου. Απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή, ο επίτροπος αποκαλύπτει σχετικά με το βασικό έργο του μετρό ότι «για την περίοδο 2007-2013 δεν έχει υποβληθεί ακόμη αίτηση για συγχρηματοδότηση»! Το ίδιο ισχύει και για τα έργα επέκτασης.
http://www.efsyn.gr/?p=10840
No comments:
Post a Comment