23.10.11

Το άγνωστο παρασκήνιο της πτώχευσης της διαφημιστικής εταιρείας Leo Burnett

Τασος Τελλογλου
Mία από τις μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες της ελληνικής αγοράς, η Leo Burnett, ενημέρωσε αυτή την εβδομάδα τους εμπορικούς της εταίρους ότι πρόκειται να κηρύξει πτώχευση έπειτα από απόφαση που, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ελήφθη στο ανώτατο επίπεδο της τρίτης μεγαλύτερης διαφημιστικής εταιρείας του κόσμου, της Publicis.
H απόφαση αυτή της Publicis, στην οποία, σύμφωνα με έγγραφα από την εσωτερική της αλληλογραφία, ενεπλάκη και ο ισχυρός της άνδρας Μορίς Λεβί, έρχεται σε αντίθεση με όσα είχε συμφωνήσει η Leo Burnett με τους εταίρους της στην ελληνική διαφημιστική αγορά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Η Leo Burnett είχε ένα άνοιγμα 24 εκατ. ευρώ εξαιτίας του περίφημου προγράμματος «ανταλλαγής» επιταγών και προαγοράς προγράμματος με τον τηλεοπτικό σταθμό Alter. Ωστόσο, χρωστούσε στις συνδεδεμένες με τον Alter εταιρείες Modern Times και Terra άλλα 22 εκατ. ευρώ. Από αυτά ξόφλησε 2 εκατ. μέσα στο 2011. Στις 8 Ιουλίου 2011 η εταιρεία κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 για την προστασία από τους πιστωτές.
Στην αίτησή της, η εταιρεία υπογραμμίζει ότι οι οφειλές της προς τις συνδεδεμένες με τον Alter εταιρείες και οι οφειλές του Alter προς αυτήν συνδέονται κατ’ απόλυτο τρόπο. Η Leo Burnett δεν προέβαλε αντιρρήσεις στην υπαγωγή του Alter στην προστασία από τους πιστωτές. Απεναντίας την υποστήριξε.
Αργότερα τον ίδιο μήνα η εταιρεία πρότεινε στους πιστωτές της ένα «κούρεμα» των αξιώσεών της της τάξης του 50%. Ταυτόχρονα, ο κ. Ματίας Εμεριχ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής, ανακοίνωσε ότι θα μήνυε τον πρώην επικεφαλής της ελληνικής εταιρείας, κ. Πέτρο Βενέτη, καθώς οι έρευνες της μητρικής εταιρείας «αποκάλυψαν τις συναλλαγές της εταιρείας με τον Alter, τη Modern Times και την Terra...».
Πριν όμως ακόμα συμφωνήσουν το «κούρεμα» του 26,5% οι πελάτες της εταιρείας, ο κ. Πέτρος Βενέτης έλυσε τη σιωπή του και μιλώντας στον Κ. Καββαδά αποκάλυψε ότι ο κ. Εμεριχ «αποφάσισε, παρά τις αντιθέσεις μου, το σχέδιο υπαγωγής της εταιρείας στο άρθρο 99 με το σκεπτικό να χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα της εταιρείας για να πληρωθούν στα ΜΜΕ τα ποσά που αφορούσαν τη διαφήμιση των πολυεθνικών πελατών και μόλις εξαντληθούν αυτά τα διαθέσιμα, να πτωχεύσει χωρίς να πληρώσει κανέναν άλλο, ούτε τις αποζημιώσεις του προσωπικού». Ο κ. Βενέτης υπολόγιζε ότι η υπαγωγή της εταιρείας στο καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές θα της στοίχιζε 12 - 14 εκατ. ευρώ.
Ενα κρίσιμο ζήτημα είναι τι γνώριζε το Παρίσι για τα όσα γίνονταν στην Αθήνα. Ο κ. Εμεριχ είπε τον Ιούλιο ότι, αν και υπεύθυνος για τον εσωτερικό έλεγχο της εταιρείας, μόλις τον Μάιο του 2011 συνειδητοποίησε τη σημασία των επιταγών του Alter. Ο κ. Εμεριχ επανειλημμένως είχε προβάλει τον διαφορετικό βαθμό έκθεσης των πολυεθνικών διαφημιστικών εταιρειών στο φαινόμενο Alter, λέγοντας για παράδειγμα ότι μία άλλη θυγατρική εταιρεία της Publicis στην Ελλάδα με το ίδιο όνομα είχε ανοίγματα μόλις της τάξης του 1,5 εκατ. ευρώ.
Πάντως, ο κ. Εμεριχ θεωρούσε ότι η συμφωνία του καλοκαιριού για «κούρεμα» 26,5% επί των απαιτήσεων των πελατών της Leo ήταν ένα εργαλείο για να αλλάξει η διαφημιστική αγορά, που «δεν είναι βιώσιμη». H πρότασή του ήταν για 47,5% αμέσως, 13% τον Δεκέμβριο και 13% τον Ιούνιο του 2012. Αντί γι’ αυτό ήρθε η πτώχευση.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_23/10/2011_460236

No comments: