19.3.10

Πουλάει το μερίδιο της Αττικής Οδού

Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος της Vinci έχει κι επισήμως το προβάδισμα για την απόκτηση της συμμετοχής της ΑΤΤΙΚΑΤ του κ. Πανούση στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού. Η εισηγμένη υποχρεώθηκε τελικά να εισέλθει σε διαπραγματεύσεις για την πώληση ενός από τα πλέον σημαντικά περιουσιακά της στοιχεία, υπό το βάρος των μεγάλων υποχρεώσεών της και της έλλειψης νέων έργων που θα τροφοδοτούσαν τα έσοδά της.

Οπως προέκυψε χθες, η Vinci έχει υποβάλει επίσημη πρόταση προς την ΑΤΤΙΚΑΤ για το 9,88% που ελέγχει η τελευταία, χωρίς πάντως να έχει γνωστοποιήσει το τίμημα. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η αποτίμηση της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι η συμμετοχή της εταιρείας του κ. Πανούση κινείται πέριξ των 100 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, δεν αποκλείεται η πρόταση της Vinci να είναι χαμηλότερη, καθώς είναι γνωστά τα οικονομικά προβλήματα της ΑΤΤΙΚΑΤ. Βάσει του καταστατικού της Αττικής Οδού, η ΑΤΤΙΚΑΤ έχει κοινοποιήσει την πρόταση της Vinci τόσο στην Ελλάκτωρ όσο και στην J&P Αβαξ, οι οποίες ελέγχουν ποσοστά της τάξεως του 60% και 30% αντίστοιχα, καθώς έχουν δικαίωμα προτίμησης για την απόκτηση της συμμετοχής. Ωστόσο, υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι δύσκολη η εμπλοκή των ελληνικών ομίλων σε μια διαδικασία πλειοδοσίας, καθώς και οι ίδιες αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, κυρίως λόγω των οφειλών του Δημοσίου. Μάλιστα, η J&P Αβαξ δρομολογεί την έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους έως 291 εκατ. ευρώ για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων δανείων και μέρους της συμμετοχής του ομίλου σε εταιρείες παραχώρησης.

Την ίδια στιγμή η ΓΕΚΤΕΡΝΑ που ελέγχει ποσοστό της τάξεως του 21% στην ΑΤΤΙΚΑΤ έχει προς το παρόν επιλέξει ρόλο θεατή των εξελίξεων, τουλάχιστον έως ότου ξεκαθαρίσει η κατάσταση με την πώληση της συμμετοχής στην Αττική Οδό. Σημειώνεται ότι οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις (τραπεζικές και μη) της ΑΤΤΙΚΑΤ προσεγγίζουν τα 130 εκατ. ευρώ με βάση τα στοιχεία εννεαμήνου, τη στιγμή που το ανεκτέλεστο υπόλοιπο δεν ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά υπεργολαβίες στους αυτοκινητόδρομους που εκτελεί η ΓΕΚΤΕΡΝΑ.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_19/03/2010_394634

No comments: