Επιμένουν... γερμανικά οι Έλληνες- τόσο οι πολίτες όσο και το Δημόσιο. Τα τελευταία χρόνια, οι γερμανικές επιχειρήσεις κατέχουν τα πρωτεία σε αγορές όπως αυτή του αυτοκινήτου, ενώ σημαντικό κομμάτι της πίτας κατέχουν Γερμανοί σε όλα τα επίπεδα της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Συμμετοχή έχουν γερμανικές εταιρείες και σε αρκετά μεγάλα έργα, όπως το Μετρό και κάποιοι αυτοκινητόδρομοι.
Ακόμα και πριν από την εισαγωγή του ευρώ, Έλληνες οικονομολόγοι είχαν επιχειρήσει να θέσουν το ζήτημα με την εκτίμηση ότι τα χρήματα που παίρνει η χώρα μας μέσω των κοινοτικών πλαισίων στήριξης δημιουργούν πολλαπλάσιο εισόδημα για τις μεγάλες χώρες της Ένωσης, όπως η Γερμανία. Ωστόσο, αυτή η συζήτηση δεν έγινε ποτέ...
Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται περίπου 135 γερμανικές επιχειρήσεις- στις οποίες περιλαμβάνονται σχεδόν όλοι οι γερμανικοί κολοσσοί- απασχολώντας συνολικά περίπου 22.000 εργαζομένους, με τζίρο σε ετήσια βάση είναι της τάξεως των 7 δισ. ευρώ.
ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Στις τηλεπικοινωνίες, η γερμανική Deutsche Τelekom ελέγχει εδώ και δύο χρόνια τον κορυφαίο τηλεπικοινωνιακό οργανισμό της χώρας, τον ΟΤΕ, ενώ στον ευρύτερο τομέα των τηλεπικοινωνιών δεσπόζει η πολυσυζητημένη Siemens. Στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες έριχναν ανέκαθεν βαριά τη σκιά τους οι γερμανικές εταιρείες, με τη Siemens να αποτελεί τον μεγαλύτερο εκπρόσωπό τους. Ακόμα και στη γέννηση του ΟΤΕ οι Γερμανοί ήταν παρόντες, αφού η Ελληνική Τηλεφωνική Εταιρεία, που ίδρυσε τη δεκαετία του 1930 η Siemens, ήταν η βάση για τη δημιουργία μετά τον πόλεμο του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος. Οι Γερμανοί, που αυτή τη στιγμή έχουν στην κατοχή τους το 30% των μετοχών του ΟΤΕ, επιδιώκουν την περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου τους προκειμένου να έχουν τον πλήρη έλεγχο του Οργανισμού.
«ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Η γερμανική κατασκευαστική εταιρεία Ηochtief απλώνοντας τα φτερά της... βρέθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) με ποσοστό 40,01%, ελέγχοντας και το μάνατζμεντ της επιχείρησης του αεροδρομίου. Το ελληνικό Δημόσιο ελέγχει το 55%, ενώ μικρό ποσοστό της τάξεως του 5% ανήκει στην οικογένεια Κοπελούζου.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. βρέθηκε αρκετές φορές σε διαπραγματεύσεις με την Ηochtief ώστε να προχωρήσουν από κοινού στην είσοδο του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο της Αθήνας. Η Ηochtief ζητούσε την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης που υπογράφτηκε το 1995 και λήγει το 2020 για περίπου 5 με 10 χρόνια ακόμη. Στελέχη της εταιρείας συνέδεαν άμεσα την εισαγωγή του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο με την ανανέωση της σύμβασης, καθώς με την είσοδο του αεροδρομίου στο Χ.Α. θα απαιτηθούν επιπλέον επενδύσεις οι οποίες θα πρέπει να αποσβεστούν. Η Ηochtief έχει παράλληλα εκφράσει επίσημα το ενδιαφέρον της να αναλάβει το μάνατζμεντ και την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης, καθώς και τη διαχείριση του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
ΟΣΕ
Η γερμανική πολυεθνική Siemens κυριαρχεί εδώ και πολλά χρόνια στις προμήθειες του ΟΣΕ, είτε αυτές αφορούν τροχαίο υλικό (τρένα) είτε έργα υποδομής (συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης κ.λπ.).
Το 1997 μέσω των προγραμματικών συμφωνιών υπεγράφησαν συνολικά 13 προγραμματικές συμφωνίες και συμβάσεις διαρκείας μεταξύ ΟΣΕ και κοινοπραξιών, στις οποίες συμμετείχαν ελληνικές βιομηχανίες και αλλοδαπές εταιρείες που κατείχαν τη σχετική τεχνογνωσία για παραγωγή τροχαίου υλικού. Και οι 13 συμφωνίες ενεργοποιήθηκαν το 1999.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Στον τομέα του τουρισμού εδώ και πολλά χρόνια σημαντική είναι η συμβολή του γερμανικού στοιχείου. Τo 40% των τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο την Ελλάδα προέρχονται από γερμανόφωνες χώρες. Την ίδια στιγμή, μεγάλοι γερμανικοί τουροπερέιτορ (ΤUΙ) έχουν επενδύσει στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων σε διάφορες τουριστικές περιοχές της χώρας, είτε αυτόνομα, είτε σε συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις (Grecotel).
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
Η Ηochtief είναι η μόνη γερμανική εταιρεία που συμμετέχει στις κοινοπραξίες για την κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων. Η συμμετοχή της αφορά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα, συνολικού μήκους 365 χιλιομέτρων και την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου ΜαλιακόςΚλειδί, συνολικού μήκους 230 χιλιομέτρων.
Το κόστος για την κατασκευή του πρώτου αυτοκινητοδρόμου ανέρχεται σε 2,8 δισ. ευρώ και η Ηochtief συμμετέχει με ποσοστό 25%. Η κοινοπραξία έχει αναλάβει και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου αλλά και την εκμετάλλευσή του για 30 χρόνια. Σε 1,3 δισ. ευρώ ανέρχεται το κόστος για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός- Κλειδί. Εδώ, η Ηoctief συμμετέχει με ποσοστό 35%. Και σε αυτήν την περίπτωση η κοινοπραξία έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για 30 χρόνια.
ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ αυτοκίνητο θεωρείται στην Ελλάδα- και όχι μόνο- συνώνυμο της ποιότητας και της αξιοπιστίας, γι΄ αυτό και οι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να βάλουν λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη ώστε να το αποκτήσουν. Η συγκεκριμένη τάση αποτυπώνεται στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα μας, όπου τα γερμανικά μοντέλα κατέχουν ένα σημαντικό μερίδιο της συνολικής αγοράς. Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, πωλήθηκαν το 2009 στη χώρα μας 220.548 Ι.Χ., από τα οποία οι 62.267 κατασκευάζονται από εταιρείες γερμανικών συμφερόντων. Αν προσθέσουμε μάλιστα και τις πωλήσεις της Οpel και της Ford, οι οποίες είναι μεν αμερικανικές εταιρείες αλλά διαθέτουν μεγάλες μονάδες παραγωγής επί γερμανικού εδάφους απασχολώντας έτσι δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους, τότε ο συνολικός αριθμός φτάνει τα 95.084 επιβατηγά Ι.Χ.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4562866
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment