4.3.10

Εκστρατεία υπέρ... ελπίδος στην Ισπανία

Οι επιχειρηματίες ενώνουν τις δυνάμεις με στόχο την τόνωση του ηθικού των καταναλωτών

«Εστιάστε στα θετικά». Αυτό, με λίγα λόγια, είναι το κεντρικό μήνυμα ευρείας εκστρατείας που έχει ξεκινήσει στα ΜΜΕ η επιχειρηματική κοινότητα της Ισπανίας, με στόχο να τονώσει το ηθικό των καταναλωτών που πλήττεται από τη βαθύτερη ύφεση της τελευταίας 50ετίας και βέβαια έναν δείκτη ανεργίας που το τελευταίο τρίμηνο του 2009 ανήλθε στο 18,3%.

Η πρωτοβουλία του Ανώτατου Συμβουλίου Εμπορικών Επιμελητηρίων και 18 μεγάλων ισπανικών επιχειρήσεων περιστρέφεται γύρω από τον ιστότοπο estosololoarre glamosentretodos. org («αυτό μπορούμε να το διορθώσουμε μόνο μαζί»). Φιλοδοξεί να ενθαρρύνει πρωτοβουλίες, να αντλήσει ιδέες και να δώσει παραδείγματα ελπίδας στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς. Για τον σκοπό αυτό, διαθέτει μανιφέστο, καθώς και τη στήριξη διασημοτήτων όπως ο πολυβραβευμένος σεφ Φεράν Αντριά και ο κορυφαίος παίκτης του μπάσκετ Πάου Γκασόλ. Είναι η πρώτη φορά που οι Ισπανοί επιχειρηματίες ενώνουν τις δυνάμεις τους σε επικοινωνιακή εκστρατεία, καθώς δραστηριοποιούνται σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον, όπου σχεδόν το ήμισυ των ατόμων ηλικίας κάτω των 25 ετών είναι άνεργο, οι τιμές των κατοικιών «βουλιάζουν», ενώ οι πιθανότητες πολιτικής συναίνεσης για μεταρρυθμίσεις είναι πολύ μικρές. Οπως επισημαίνεται στον ιστότοπο, «περάσαμε πολύ καιρό ακούγοντας πόσο άσχημη είναι η κατάσταση παντού. Ομως, η κρίση δεν βρίσκεται μόνον εκεί έξω, αλλά και μέσα στο μυαλό μας».

Η εκστρατεία διεξάγεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο και στο Internet. Σε αυτή συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, η μεγαλύτερη τηλεπικοινωνιακή εταιρεία της Ευρωζώνης, Telefonica, οι κορυφαίες ισπανικές τράπεζες Santander και BBVA, ο ισπανικός κολοσσός λιανικής El Corte Ingles, η αεροπορική εταιρεία Iberia, οι ενεργειακές Repsol και Endesa και η εταιρείας κοινής ωφελείας Iberdrola. Στην πρωτοβουλία έχουν επενδυθεί περί τα 4 εκατ. ευρώ, και ώς τώρα περισσότεροι από 46.000 επισκέπτες του διαδικτυακού τόπου έχουν χαρακτηρίσει το μήνυμα αισιόδοξο και ελπιδοφόρο, στηρίζοντας με την υπογραφή τους το μανιφέστο. Οι υποστηρικτές είναι λιγότεροι στο Twitter, όμως στο Facebook οι «πιστοί» ξεπερνούν τα 38.000 άτομα. Η πρωτοβουλία μετράει, όμως, και εχθρούς. Μεταξύ άλλων, τον εναλλακτικό ιστότοπο estosololoarregla-mossinellos. org («αυτό μπορούμε να το διορθώσουμε μόνο χωρίς εκείνους»), που θεωρεί ότι οι εταιρείες «μας κοροϊδεύουν – λένε πως θα το ξεπεράσουμε μαζί, ενώ οι ίδιοι κολυμπούν στα κέρδη». Εκεί, η εκστρατεία των ισπανικών επιχειρήσεων θεωρείται «άλλος ένας τρόπος να συνεχίσουν να παίζουν με τους κοινούς εργαζόμενους, τους άνεργους και τους φοιτητές».

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_1_04/03/2010_392882

No comments: