1.3.12

Πτώση κατά 12,7% στις λιανικές πωλήσεις

Ιδιαίτερα κακός μήνας αποδείχθηκε ο Δεκέμβριος του 2011 για τις λιανικές πωλήσεις και μάλιστα για όλες τις επιμέρους κατηγορίες. Αξιοσημείωτη είναι η πτώση που εμφανίστηκε στα μεγάλα σούπερ μάρκετ η οποία και έφτασε το 6,3%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο δείκτης του όγκου, συμπεριλαμβανομένων και των καυσίμων, παρουσίασε πτώση της τάξεως του 12,7% το Δεκέμβριο του 2011, σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2010, έναντι ετήσιας μείωσης 19,4% που είχε σημειωθεί το 2010. Χωρίς τα καύσιμα, η πτώση το Δεκέμβριο του 2011 προς τον αντίστοιχο μήνα του 2010 περιορίστηκε στο 10%, έναντι επίσης πτώσης 20,1%, κατά την αντίστοιχη σύγκριση των ετών 2010 προς το 2009.Η μείωση 12,7% προήλθε, κυρίως, από την αρνητική εικόνα που παρουσίασαν οι βασικές υποκατηγορίες που συνθέτουν τις λιανικές πωλήσεις.
Συγκεκριμένα η μεγαλύτερη πτώση εντοπίζεται στα καύσιμα και τα λιπαντικά αυτοκινήτων που ανήλθε στο 22,9% και ακολούθησαν, τρόφιμα - ποτά - καπνός με 18,2%, η ένδυση - υπόδηση με 17,2% κ.ά. Μοναδική κατηγορία που έδειξε να αντέχει είναι αυτή των πολυκαταστημάτων με 1,5%. Πάντως, όπως έχει σημειωθεί από πολλούς αναλυτές, η μείωση των λιανικών πωλήσεων σε πραγματικές συνθήκες δεν είναι τόσο μεγάλη όσο εμφανίζεται ειδικά στην κατηγορία των τροφίμων και της ένδυσης - υπόδησης. Ο ισχυρισμός αυτός εστιάζεται στο γεγονός ότι, ενώ στα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα όπου υπάρχει μηδενική φοροδιαφυγή και το κάθε είδος συνοδεύεται με απόδειξη, η μείωση είναι της τάξεως του 6,3% και 1,5% αντίστοιχα.
Αποδείξεις
Αντίθετα, στα μικρά καταστήματα η μείωση ανέρχεται στο 18,2% και 17,2% αντίστοιχα. Η εικόνα των λιανικών πωλήσεων, πάντως αν συγκριθεί ανάμεσα στο Δεκέμβριο του 2011 και το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου, τότε θα διαπιστώσει ότι η εικόνα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη. Συγκεκριμένα ο γενικός δείκτης παρουσίασε σημαντική αύξηση 23,5% με όλες τις επιμέρους κατηγορίες να σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση. Δύο είναι οι βασικές αιτίες.
Η μία έχει να κάνει με την εποχικότητα, αφού παραδοσιακά κάθε Δεκέμβριο αυξάνονται οι πωλήσεις σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, εξαιτίας των γιορτών. Η άλλη αιτία είναι ότι ο Νοέμβριος του περασμένου έτους, ήταν ένας από τους χειρότερους μήνες εξαιτίας της έντονης ρευστότητας που υπήρχε στο πολιτικό σκηνικό.
Από τις επιμέρους κατηγορίες η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρείται στην ένδυση και υπόδηση με 34% και ακολούθησε ο κλάδος τρόφιμα - ποτά - καπνός με 30,4%, τα πολυκαταστήματα με 16,9% κ.ά.
Θεσσαλονίκη: Συρρίκνωση τζίρου 40%
Ούτε και οι χειμερινές εκπτώσεις στάθηκαν ικανές να αναστρέψουν την αρνητική πορεία της αγοράς στη Θεσσαλονίκη, αφού η πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων δηλώνει ότι στην επίμαχη περίοδο κατέγραψε κατακόρυφη, μεσοσταθμική, μείωση του τζίρου της, σε ποσοστό 40%, σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Σε έρευνα που διενεργήθηκε σε δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων και το 93% των Θεσσαλονικέων εμπόρων να δηλώνει απογοήτευση για την κίνηση στην αγορά κατά τις προηγούμενες έξι εβδομάδες. Συγκεκριμένα, το 91% να παραδέχεται ότι ο τζίρος του συρρικνώθηκε, το 6% ότι έχει παραμείνει σταθερός και μόλις το 2% ότι κατέγραψε άνοδο πωλήσεων. Σε σχετικά καλύτερη -τηρουμένων των αναλογιών- θέση βρέθηκαν τα καταστήματα στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι σε αυτό το 87,5% των επαγγελματιών ισχυρίζεται ότι κατέγραψε πτώση πωλήσεων, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξεως του 9%, το οποίο εμφανίζεται ικανοποιημένο.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=112827683

_______________________________________

σε μεγάλες εταιρείες ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος έχουν μπει με -30%

No comments: