16.3.12

Υπεγράφη η σύμβαση ανάμεσα σε Αττικό Μετρό και Μiezens

Σε ένα έτος από σήμερα υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσουν οι επεκτάσεις του μετρό προς Περιστέρι και Χαϊδάρι. Η δε επέκταση προς Ελληνικό θα λειτουργήσει το αργότερο σε 16 μήνες, χωρίς να αποκλείονται εξελίξεις νωρίτερα. Ολα αυτά, μετά την πολυαναμενόμενη υπογραφή, χθες, της σύμβασης ανάμεσα στην Αττικό Μετρό και τη Siemens για την εγκατάσταση των συστημάτων ηλεκτρονικής σηματοδότησης των νέων σταθμών. Η σύμβαση μάλιστα αφορά και την επέκταση προς Πειραιά, που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το καλοκαίρι.
Η σύμβαση υπογράφηκε χθες στα γραφεία της Αττικό Μετρό ανάμεσα στον πρόεδρό της Χρήστο Τσίτουρα και τους εκπροσώπους της Siemens AG (του γερμανικού και όχι του ελληνικού κλάδου της εταιρείας) παρουσία του υπουργού Υποδομών Μάκη Βορίδη, του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη και των δημάρχων των οκτώ περιοχών που θα εξυπηρετήσουν οι νέοι σταθμοί. Μάλιστα η ηγεσία τόσο του υπουργείου, όσο και της Αττικό Μετρό ζήτησαν συγγνώμη από τους πολίτες για την ταλαιπωρία που υπόκεινται όλα αυτά τα χρόνια από την καθυστέρηση στη λειτουργία των επτά νέων σταθμών. «Οταν γίνονται λάθη πρέπει να υπάρχει ανάληψη ευθυνών, να καταβάλλονται αποζημιώσεις και να κοιτάμε μπροστά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βορίδης.
Κοιτώντας μπροστά, λοιπόν, τα βλέμματα όλων στρέφονται πλέον στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου. Κανονικά οι εργασίες αυτές απαιτούν 23,5 μήνες. Ωστόσο, όπως ανέφερε στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens στην Ελλάδα κ. Πάνος Ξυνής εκτιμάται ότι οι δύο «μικρές» επεκτάσεις (Περιστέρι, Χαϊδάρι) θα παραδοθούν σε ένα έτος, ενώ το Ελληνικό σε 16 μήνες. «Θα υπάρξει μεγάλη συμπίεση του χρονοδιαγράμματος, την οποία βοηθά το γεγονός ότι οι σταθμοί είναι ολοκληρωμένοι και θα είμαστε οι μόνοι που θα εργάζονται εκεί», εκτίμησε.
Το ζητούμενο, βέβαια, δεν είναι μόνο το πόσο γρήγορα θα εξυπηρετηθούν οι πολίτες (περίπου 160.000 επιβάτες ημερησίως υπολογίζει η Αττικό Μετρό), αλλά κυρίως αν η Ελλάδα θα κληθεί ή όχι να επιστρέψει την κοινοτική χρηματοδότηση, ύψους 463 εκατ. ευρώ (από το Γ΄ ΚΠΣ). Ο κ. Τσίτουρας εκτίμησε ότι πρόβλημα υπάρχει μόνο με την επέκταση προς Ελληνικό (που κανονικά θα παραδιδόταν τον φετινό Ιούνιο) και εξέφρασε την ελπίδα ότι οι κοινοτικοί θα δείξουν κατανόηση. Σημειώνεται πως η καθυστέρηση υλοποίησης της σύμβασης σηματοδότησης καθυστέρησε την ολοκλήρωση άλλων έξι σχετιζόμενων συμβάσεων με άλλους αναδόχους. Ηδη ορισμένοι από αυτούς έχουν θέσει αιτήματα για αποζημίωση ύψους 3 εκατ. ευρώ.
Η σύμβαση έχει ύψος 41,2 εκατ. ευρώ από τα οποία θα αφαιρεθούν (κατ’ εκτίμηση της Siemens) περί τις 200.000 ευρώ για εργασίες που ήδη πραγματοποιήθηκαν στους σταθμούς Χολαργού, Νομισματοκοπείου, Αγίας Παρασκευής. Δεν διευκρινίστηκε, ωστόσο, αν τα 41 εκατ. θα καλυφθούν από την αποζημίωση που δέχθηκε να καταβάλει η Siemens στο ελληνικό Δημόσιο (τα 80 εκατ. ευρώ από τα 170 εκατ. της αποζημίωσης θα διατεθούν για συμψηφισμούς έργων). Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια σύμβαση περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση των αντίστοιχων συστημάτων και στην επέκταση προς Πειραιά (χωρίς νέο διαγωνισμό), καθώς στον αρχικό διαγωνισμό του 2008 δινόταν αυτή η δυνατότητα.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_16/03/2012_475990

_______________________________________________

είναι πολύ στενοί οι δεσμοί για να κοπούν...

No comments: