Πρόοδο στην προσπάθεια εξυγίανσης των δημόσιων οικονομικών στη χώρα μας, η οποία συνοδεύεται από διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την προώθηση της ανάπτυξης, διαπιστώνει στην ενδιάμεση έκθεσή του για την Ελλάδα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο
![]() |
| O επικεφαλής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος Καν |
Σημειώνεται ακόμη ότι καταβάλλεται προσπάθεια προκειμένου το βάρος της προσαρμογής να διαμοιραστεί σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας και να προστατευθούν οι πιο αδύναμες ομάδες.
Σε ό,τι αφορά την εκτέλεση του προϋπολογισμού, το ΔΝΤ επισημαίνει ότι προχωρά βάσει προγράμματος. Ωστόσο, εφιστά την προσοχή σχετικά με τις δαπάνες των νοσοκομείων, των ασφαλιστικών ταμείων και των ΔΕΚΟ, που, όπως αναφέρεται, δεν ελέγχονται άμεσα από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Στην έκθεση επισημαίνεται ακόμη ότι η οικονομική δραστηριότητα συρρικνώνεται, όπως αναμενόταν, λόγω των περικοπών των δημοσίων δαπανών, ενώ ο πληθωρισμός είναι μεγαλύτερος του αναμενόμενου, καθώς, όπως αναφέρει το ΔΝΤ, οι αυξήσεις στους έμμεσους φόρους δεν έχουν απορροφηθεί από τις επιχειρήσεις.
Για το ασφαλιστικό σύστημα, η έκθεση αναφέρει ότι η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος περιλαμβάνει σημαντικές μειώσεις στο μελλοντικό κόστος των συντάξεων. Δεν είναι, ωστόσο, ξεκάθαρο, κατά το ΔΝΤ, αν η κυβέρνηση θα καταφέρει να το μειώσει το εν λόγω κόστος από 12,5% του ΑΕΠ που ήταν πριν τη μεταρρύθμιση σε 2,5% του ΑΕΠ σε «ένα βήμα», όπως προβλέπεται στο πρόγραμμα.
Πιέσεις συνδεόμενες με τη ρευστότητά τους αντιμετώπιζουν, σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι τράπεζες, αν και επισημαίνεται ότι οι εν λόγω πιέσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν με τη βοήθεια της ΕΚΤ. Προστίθεται δε ότι η κεφαλαιακή τους επάρκεια παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα από τα ελάχιστα απαιτούμενα.
Θετική είναι η αποτίμηση για την προώθηση του «Καλλικράτη», που, όπως αναφέρεται, θα μειώσει τον αριθμό των τοπικών αρχών και κατ' επέκταση τις δαπάνες, ενώ επισημαίνονται οι πρόνοιες του νέου νόμου για την αποκέντρωση εξουσιών. Ανάλογα σχολιάζονται και κινήσεις όπως η προσπάθεια εξυγίανσης του ΟΣΕ
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1844015
Overarching strategy of the program. The authorities are making progress to put the public
finances on a sustainable path, complemented with structural reforms to boost competitiveness and growth, while seeking an equitable distribution of the adjustment burden across all levels of society and protecting the most vulnerable.
Economic activity is declining as expected with the downturn projected to become more acute as the year goes on. The decline is led by cuts in government spending, with some latent buoyancy in private consumption. Inflation is running higher than expected as indirect tax increases are not (even partially) absorbed in margins. Unit labor costs are, however, moderating considerably, and unemployment is rising.
State budget implementation is on track with good expenditure control. However, hospitals and social security funds present clear risks, as do financial pressures in public enterprises. These three areas are not directly controlled by the state budget and require more attention. The pension reform contains significant reductions in future pension costs, even though it is not clear that the authorities can bring them down from 12.5 ppts of GDP before the reform to 2.5 ppts in one step, as aimed in the program. A full actuarial assessment of the reform will take more time than foreseen in the program.
Banks face continued liquidity pressures and some solvency erosion but plans are in place to
deal with this. Sharp downgrades of the sovereign led to margin calls on collateralized borrowing.
Deposits also are quite soft. That said, the European Central Bank (ECB) is assisting Greek banks
to tide them over the liquidity crunch. NPLs are rising but banks’ capital remains well above the
regulatory minimum and the Financial Stability Fund is nearly in place.
Structural reforms are progressing. The authorities announced a privatization program, labor
reforms, a local government reform, and initiatives to liberalize closed professions. They are ahead of schedule in setting up a public sector employment and wage census.
Discussions took place on June 14‒18 with the Minister of Finance, Governor of the Bank of
Greece (BoG), Minister of Labor and Social Security, Minister of Interior, and staff in these and
other ministries and agencies, and private banks.
Staff comprised P. Thomsen (head), B. Traa, G. Everaert, M. Moreno Badia (all EUR); S. Eble and M. Soto (FAD); and Y. Sun (SPR). O. Frecaut and L. Zanforlin (MCM) and B. Jansen and A.
Gullo (LEG) conducted a parallel TA mission on the Financial Stability Fund, and assisted the
interim review mission, as did two parallel FAD TA teams in Public Financial Management and
Expenditure Policy.
ολόκληρο: http://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2010/cr10217.pdf

No comments:
Post a Comment