Η κίνηση αυτή που είναι και η μόνη η οποία θα μπορεί να δώσει προοπτική βιωσιμότητας στον υπεχρεωμένο ΟΣΕ θα έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του δημόσιου χρέους κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες.
Το σχέδο νόμου προβλέπει, όπως έχει ανακοινωθεί ήδη από τον υπουργό κ. Ρέππα, την ιδιωτικοποίηση της TPAINOΣE με την παραχώρηση εως και του 49% σε ιδιώτες. Η εξεύρεση επενδυτή που θα συμπράξει με την εταιρεία γίνεται ευκολότερη καθώς τα χρέη ύψους 680 εκατ. ευρώ, που έχει σωρεύσει η εταιρεία κατά την τριετή λειτουργία της, θα αναληφθούν επίσης από το δημόσιο.
Η συγκεκριμένη αυτή ρύθμιση θα πρέπει πρώτα να λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς πρόκειται ουσιαστικά για κρατική ενίσχυση που απαγορεύεται, ωστόσο αναμένεται ότι η έγκριση αυτή θα δοθεί τελικώς καθώς πρόκειται για εφαρμογή πρότασης της τρόικας.
Παράλληλα στο νομοσχέδιο, που εδώ και πολύ καιρό βρίσκεται υπό κατάρτιση, προβλέπεται η συρρίκνωση του δικτύου δρομολογίων, στα οποία επίσης θα μπορούν να μπουν οι ιδιώτες.
Πάντως το δημόσιο μαζί με τα χρέη του ΟΣΕ προβλέπεται ότι θα πάρει από τον Οργανισμού και έναν μεγάλο αριθμό ακινήτων.
Ειδικότερα το σχέδιο νόμο προβλέπει τα εξής:
* Αμέσως μετά την έγκριση του νόμου, την κίνηση των διαδικασιών για την συγχώνευση, δια απορρόφησης της ΕΔΙΣΥ από τον ΟΣΕ.
* Ο ΟΣΕ καθίσταται ο αποκλειστικός διαχειριστής της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής στο σύνολό της και έχει την ευθύνη για την ρύθμιση και ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
* ΓΑΙΑΟΣΕ μπορεί να προχωρά στη σύσταση εταιρειών, να συνάπτει συμβάσεις παραχώρησης με τρίτους για τα ακίνητα που της ανήκουν κα.
* Με την ισχύ του νόμου σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ που ανήκει στην εταιρεία ΟΣΕ περιέρχεται κατά κυριότητα στο Ελληνικό Δημόσιο.
* Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μεταξύ άλλων, θα μπορεί να δραστηριοποιείται στις λεωφορειακές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορών, ενώ θα μπορεί να ασκεί δραστηριότητες στο χώρο του γενικού τουρισμού αλλά και στο χώρο των logistics. Επίσης προβλέπεται η είσοδος στρατηγικού συμμάχου στην εταιρεία και την ανάθεση σε τρίτους της διοίκησης και διαχείρισής της. Το τροχαίο υλικού του ΟΣΕ μεταβιβάζεται, μέσω Δημοσίου, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
* Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η κατάργηση γραμμών του ΟΣΕ που δεν είναι βιώσιμες. Για να διατηρηθεί μια ζημιογόνα γραμμή του περιφερειακού δικτύου θα πρέπει αυτό να γίνει με την ανάληψη του κόστους λειτουργίας είτε τοπική αυτοδιοίκηση ή και από ιδιώτες που έχουν σχετικό ενδιαφέρον.
Ειδικότερα το σχέδιο νόμο προβλέπει τα εξής:
* Αμέσως μετά την έγκριση του νόμου, την κίνηση των διαδικασιών για την συγχώνευση, δια απορρόφησης της ΕΔΙΣΥ από τον ΟΣΕ.
* Ο ΟΣΕ καθίσταται ο αποκλειστικός διαχειριστής της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής στο σύνολό της και έχει την ευθύνη για την ρύθμιση και ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
* ΓΑΙΑΟΣΕ μπορεί να προχωρά στη σύσταση εταιρειών, να συνάπτει συμβάσεις παραχώρησης με τρίτους για τα ακίνητα που της ανήκουν κα.
* Με την ισχύ του νόμου σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ που ανήκει στην εταιρεία ΟΣΕ περιέρχεται κατά κυριότητα στο Ελληνικό Δημόσιο.
* Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μεταξύ άλλων, θα μπορεί να δραστηριοποιείται στις λεωφορειακές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορών, ενώ θα μπορεί να ασκεί δραστηριότητες στο χώρο του γενικού τουρισμού αλλά και στο χώρο των logistics. Επίσης προβλέπεται η είσοδος στρατηγικού συμμάχου στην εταιρεία και την ανάθεση σε τρίτους της διοίκησης και διαχείρισής της. Το τροχαίο υλικού του ΟΣΕ μεταβιβάζεται, μέσω Δημοσίου, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
* Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η κατάργηση γραμμών του ΟΣΕ που δεν είναι βιώσιμες. Για να διατηρηθεί μια ζημιογόνα γραμμή του περιφερειακού δικτύου θα πρέπει αυτό να γίνει με την ανάληψη του κόστους λειτουργίας είτε τοπική αυτοδιοίκηση ή και από ιδιώτες που έχουν σχετικό ενδιαφέρον.
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/595455/Article.aspx
___________________________
Τι είναι 4 μοναδούλες ακόμα...
No comments:
Post a Comment