31.12.10

Αύξηση μισθών κατά 20% στη Βολιβία

Σε ομιλία του που μεταδόθηκε τηλεοπτικά, μετά τις διαδηλώσεις και τις απεργίες στον τομέα των συγκοινωνιών στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, ο Μοράλες αναφέρθηκε στα μέτρα Ο σοσιαλιστής πρόεδρος ανακοίνωσε επίσης την δημιουργία ενός ταμείου στήριξης των αγροτών, ειδικά των φτωχότερων, μια επένδυση 300.000 δολαρίων σε νέες υποδομές υδροδότησης ως τον Ιούλιο, και κρατικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της επάρκειας βασικών διατροφικών ειδών όπως το καλαμπόκι.
Ο Μοράλες έγινε στόχος έντονων επικρίσεων ενώ άρχισαν κινητοποιήσεις από οδηγούς ιδιωτικών και δημόσιων λεωφορείων και ταξί μετά τον τερματισμό των κρατικών επιδοτήσεων στα καύσιμα (περίπου 380 εκατ. δολάρια το χρόνο), που προκάλεσε αύξηση των τιμών από 73% ως 83%.
Ο αντιπρόεδρος Αλβαρο Γκαρσία Λινέρα δήλωσε ότι η απόφαση για την κατάργηση της επιδότησης της βενζίνης και του ντίζελ ελήφθη διότι η χαμηλή τιμή που ίσχυε στη χώρα προήγαγε το λαθρεμπόριο προς τις γειτονικές χώρες (Αργεντινή, Βραζιλία, Χιλή, Παραγουάη και Περού).
Αναλυτές επισήμαιναν ότι η Βολιβία, εξαγωγός φυσικού αερίου, δεν έχει η ίδια πετρέλαιο και η επιδότηση της στοίχιζε σημαντικά ποσά, ενώ η χαμηλή ιδιοκτησία οχημάτων ιδιωτικής χρήσης στη χώρα σημαίνει ότι η αύξηση θα απορροφηθεί ευκολότερα. Χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις οι τιμές παρέμεναν σταθερές τα τελευταία έξι χρόνια. Η τελευταία μεγάλη αύξηση στις τιμές των καυσίμων είχε σημειωθεί το 1991. Η αύξηση της τιμής των καυσίμων αναμενόταν να επιτείνει την αύξηση του πληθωρισμού που βρισκόταν περί το 6% στα τέλη του 2010.
"Η κυβέρνηση δεν θα αγνοήσει ποτέ τους εργαζόμενους, αλλά δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στα χρήματα αυτά να φεύγουν από τη χώρα λόγω του λαθρεμπορίου και της διαφθοράς", είπε ο Μοράλες μιλώντας σε δημάρχους. Οι αυξήσεις δεν αφορούν τη χρήση φυσικού αερίου για τα νοικοκυριά και για τα οχήματα. Ενώ οι τιμές των βασικών υπηρεσιών όπως η υδροδότηση, η ηλεκτροδότηση και η τηλεφωνία παραμένουν επίσης σταθερές.
Η κυβέρνηση έχει καλέσει τους δήμους να μετατρέψουν τα λεωφορεία που χρησιμοποιούν για τις μαζικές συγκοινωνίες ώστε να μπορούν να κινούνται με φυσικό αέριο, όμως ως σήμερα μόλις το 3% εξ αυτών έχουν προχωρήσει σε αλλαγή του καυσίμου τροφοδοσίας τους.

http://tvxs.gr/node/74367

No comments: