15.10.12

ΔΝΤ: Αναθεωρεί το 120% του ΑΕΠ το 2020;

To ΔΝΤ και η ΕΕ διαφωνούν μέχρι στιγμής στο θέμα της βιωσιμότητας του ελληνικού δημοσίου χρέους με κριτήριο της μείωσή του στο 120% του ΑΕΠ το 2020.

Όμως, συμφωνούν ότι θα πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος στην Ελλάδα να επιτύχει τους δημοσιονομικούς στόχους, αίτημα που έχει θέσει η ελληνική πλευρά.

Προς το παρόν το ΔΝΤ έχει τοποθετηθεί με επίσημο τρόπο επ’ αυτού μέσω της κυρίας Λαγκάρντ, υιοθετώντας το ελληνικό αίτημα.

Όμως, το ΔΝΤ απειλεί ότι δεν πρόκειται να συνεχίσει να χρηματοδοτεί το ελληνικό πρόγραμμα αν δεν βρεθεί τρόπος να καταστεί το χρέος βιώσιμο.

Όπως πληροφορούμαστε, ορισμένοι τεχνικοί αναλυτές του ΔΝΤ θεωρούν ότι η ευρωζώνη δεν θα συμφωνήσει σε κάποιο κοινά αποδεκτό τρόπο απομείωσης του ελληνικού χρέους στο 120% του ΑΕΠ το 2020 κι ως εκ τούτου το Ταμείο θα σταματήσει την περαιτέρω χρηματοδότηση.
Σύμφωνα με τους ίδιους, η ευρωζώνη δεν θα δεχθεί να αναλάβει να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό που θα αφήσει το ΔΝΤ και η Ελλάδα θα οδηγηθεί εκτός ευρωζώνης.

Πρόκειται για ένα απαισιόδοξο αλλά ευλογοφανές σενάριο από τεχνικούς αναλυτές που δεν λαμβάνει υπόψη τον πολιτικό παράγοντα. 

Με την κρίση στην Ισπανία και στη Πορτογαλία να σιγοκαίει και τις γερμανικές εκλογές να απέχουν ένα χρόνο, η κ. Μέρκελ δεν θα ήθελε με τίποτε να υπάρξει ανάφλεξη στο Νότο, θέτοντας σε κίνδυνο το ευρώ και την επανεκλογή της.

Η συμβολική επίσκεψή της καγκελάριου στην Αθήνα είχε αυτό ακριβώς το νόημα, στέλνοντας μήνυμα ότι η Ελλάδα παραμένει προς το παρόν μέλος της ευρωζώνης.

Υπο το πολιτικό πρίσμα, ούτε «κούρεμα» των διακρατικών δανείων που έχουν δώσει οι χώρες-μέλη της ΕΕ στην Ελλάδα στα πλαίσια του Μνημονίου Ι μπορεί να υπάρξει, ούτε φυσικά τρίτο πακέτο βοήθειας προς την χώρα.
Οι τεχνικοί αναλυτές του ΔΝΤ ίσως το διαπιστώσουν εξ’ ιδίας τις επόμενες εβδομάδες.

Ιδίως, αν αποδειχθεί ότι έχουν βάση κάποιες φήμες στην αγορά του Λονδίνου που ήθελαν το ΔΝΤ να ερμηνεύει την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους με κριτήριο τις «χρηματοδοτικές ροές», εγκαταλείποντας τον στόχο του 120% του ΑΕΠ το 2020.
Κάτι που οι τεχνικοί αναλυτές απορρίπτουν μετά βδελυγμίας, όταν τους επισημαίνεται, παρότι δεν είναι «γραμμένο σε πέτρα» όπως λένε οι αγγλοσάξονες.

Φυσικά, η απάλειψη ή τουλάχιστον υποβάθμιση της αναφοράς στο 120% του ΑΕΠ στην ανάλυση για την βιωσιμότητα του ελληνικού δημοσίου χρέους δεν μπορεί να γίνει χωρίς «ανταλλάγματα» από την ΕΕ ώστε να επιτευχθεί συμφωνία που θα επιτρέψει την συνέχιση της χρηματοδότησης της Ελλάδας από το ΔΝΤ.

Η μείωση του spread
με το οποίο δανείσθηκε η Ελλάδα κάπου 57 δισ. ευρώ από τις χώρες –μέλη της ΕΕ είναι ένα απ’ αυτά.

Η επιστροφή των υπεραξιών που αποκόμισε και θα αποκομίσει η ΕΚΤ στο μέλλον από τα ελληνικά ομόλογα που αγόρασε μέσω του εγκαταλειφθέντος προγράμματος SMP είναι ένα άλλο.

Η υπόσχεση για ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών αναδρομικά στο μέλλον μέσω του ESΜ, στα πλαίσια ενός ευρύτερου προγράμματος που θα περιλαμβάνει τις ισπανικές κι άλλες τράπεζες, υπό κάποιες προϋποθέσεις, είναι επίσης πιθανή.

Η λήψη επιπλέον δημοσιονομικών μέτρων από την ελληνική πλευρά για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού που δημιουργεί η διετής επιμήκυνση της δημοσιονομικής προσαρμογής μπορεί να είναι μέρος του συμβιβασμού.

Οι κίνδυνοι για την ευρωζώνη και το παγκόσμιο χρηματοοικονομικό σύστημα από μια ελληνική έξοδο είναι πολύ μεγάλοι για να αγνοηθούν από το ΔΝΤ και την ευρωζώνη, λέγε με Γερμανία.

Επομένως, το πιθανότερο είναι οι τεχνικοί αναλυτές του ΔΝΤ να διαπιστώσουν με αφορμή την περίπτωση της Ελλάδας ότι ο κόσμος της πολιτικής διαφέρει πολύ από τον κόσμο των τεχνοκρατών.

Dr. Money 


________________________________________

ελάχιστη σημασία έδωσε το 99%:

Ο στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ επιτυγχάνεται άνετα στο 2023 ή 2025

No comments: