11.12.10

«Χρυσάφι» οι καταναλωτές των αναδυόμενων χωρών

Reuters, AP
Οι σημαντικότερες επενδύσεις του καιρού μας είναι στις επιχειρήσεις που εξάγουν στις αναδυόμενες αγορές, αποφαίνεται ο Τζιμ Ο’ Νιλ, πρόεδρος του κλάδου Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων της Goldman Sachs. Οπως επισημαίνει χαρακτηριστικά, οι καταναλωτικές δαπάνες στη Βραζιλία, τη Ρωσία, την Ινδία και την Κίνα (χώρες που είναι γνωστές με το ακρωνύμιο BRIC) θα ξεπεράσουν τις αντίστοιχες στις ΗΠΑ μέσα σε δεκαπέντε χρόνια. Με την προοπτική αυτή, όσες αμερικανικές εταιρείες εξάγουν προϊόντα και υπηρεσίες σε αυτές τις χώρες κάνουν τις καλύτερες επενδύσεις της εποχής μας, και με τη σειρά τους και όσοι επενδύουν στις μετοχές τους.
Κατά τις εκτιμήσεις του Τζιμ Ο’ Νιλ σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Βloomberg, οι καταναλωτικές δαπάνες στις χώρες BRIC θα αυξάνονται κατά 500 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση. Το παρελθόν έτος, οι δαπάνες αυτές ανήλθαν συνολικά σε 4 τρισ. δολάρια εν συγκρίσει με τα 10 τρισ. δολάρια στις ΗΠΑ. «Οσες επιχειρήσεις εκτίθενται άμεσα ή έμμεσα στο καταναλωτικό κοινό των BRIC και των Next-11 χωρών κάνουν τη σωστή στρατηγική επιλογή», υπογραμμίζει. Το στέλεχος της Goldman Sachs είναι και ο εμπνευστής του ονόματος των χωρών BRIC και των «Νext-11», στις οποίες συμπεριλαμβάνει μικρότερες αναδυόμενες χώρες όπως η Τουρκία, η Ινδονησία κ. ά.
Οι εταιρείες καταναλωτικών ειδών, όπως τις παρακολουθεί ο δείκτης αναδυόμενων αγορών MSCI Emerging Markets, είδαν τις μετοχές τους να ενισχύονται 30% από τις αρχές του χρόνου. Ο δε γενικός δείκτης MSCI All -Country World index για τις μετοχές εταιρειών σε ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές ενισχύθηκε μόλις κατά 7,4%.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_1_11/12/2010_425504

No comments: