Αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 11 (chapter 11) του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ υπέβαλε η ναυτιλιακή εταιρεία General Maritime (Genmar) του Πίτερ Γεωργιόπουλου σύμφωνα με το Dow Jones Newswires. Από την αίτηση της General Maritime εξαιρούνται οι θυγατρικές σε Ρωσία, Πορτογαλία και Σιγκαπούρη.
Συγχρόνως η εταιρεία, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, κατέληξε σε συμφωνίες με βασικούς πιστωτές της για αναδιάρθρωση, η οποία θα επιτρέψει τη συνέχιση των δραστηριοτήτων στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων.
Να σημειωθεί ότι παράλληλα με την αίτηση, η General Maritime έλαβε δέσμευση για χρηματοδότηση έως 100 εκατ. δολ. από ομάδα πιστωτών υπό την ηγεσία της Nordea Bank Finland. Η νέα αυτή χρηματοδότηση μαζί με τις ροές από τις τρέχουσες δραστηριότητες θα χρηματοδοτούν την εταιρεία κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης.
Κατά πληροφορίες, στο πλαίσιο της ένταξης της εταιρείας στο άρθρο 11, το επενδυτικό κεφάλαιο (fund) Oaktree Capital Management συμφώνησε να διαθέσει 175 εκατ. δολ. ως νέο κεφάλαιο.
Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθεί από την General Maritime, για να ενισχυθεί το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας και για την καταβολή μέρους του χρέους.
Η μετοχή της εταιρείας την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου έκλεισε με πτώση 10,5% στα 0,16 δολ. ενώ από την αρχή του έτους έχει υποχωρήσει 95%.
Eκτιμάται ότι η κατάσταση της εταιρείας επιβαρύνθηκε από την εξαγορά επτά δεξαμενοπλοίων της Metrostar τον Μάιο του 2008, λίγους μήνες πριν από την κατάρρευση της ναυλαγοράς λόγω της πιστωτικής κρίσης. Η General Maritime απέκτησε τότε πέντε υπερδεξαμενόπλοια (VLCC), τα οποία ναυπηγήθηκαν μεταξύ 2002 και 2010 και δύο υπό κατασκευή δεξαμενόπλοια suezmax, αντί συνολικού τιμήματος 620 εκατ. δολ.
Η General Maritime, προκειμένου να αποκτήσει ρευστότητα, προχώρησε στις αρχές Οκτωβρίου στην πώληση ενός πλοίου της. Σήμερα η εταιρεία ελέγχει ένα στόλο από 30 δεξαμενόπλοια (επτά VLCC, 12 suezmax, 8 aframax, 2 panamax και ένα product tanker). Επίσης έχει ναυλώσει και τρία product tankers. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου της ανέρχεται στα 5,2 εκατ. dwt.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_18/11/2011_463152
Συγχρόνως η εταιρεία, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, κατέληξε σε συμφωνίες με βασικούς πιστωτές της για αναδιάρθρωση, η οποία θα επιτρέψει τη συνέχιση των δραστηριοτήτων στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων.
Να σημειωθεί ότι παράλληλα με την αίτηση, η General Maritime έλαβε δέσμευση για χρηματοδότηση έως 100 εκατ. δολ. από ομάδα πιστωτών υπό την ηγεσία της Nordea Bank Finland. Η νέα αυτή χρηματοδότηση μαζί με τις ροές από τις τρέχουσες δραστηριότητες θα χρηματοδοτούν την εταιρεία κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης.
Κατά πληροφορίες, στο πλαίσιο της ένταξης της εταιρείας στο άρθρο 11, το επενδυτικό κεφάλαιο (fund) Oaktree Capital Management συμφώνησε να διαθέσει 175 εκατ. δολ. ως νέο κεφάλαιο.
Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθεί από την General Maritime, για να ενισχυθεί το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας και για την καταβολή μέρους του χρέους.
Η μετοχή της εταιρείας την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου έκλεισε με πτώση 10,5% στα 0,16 δολ. ενώ από την αρχή του έτους έχει υποχωρήσει 95%.
Eκτιμάται ότι η κατάσταση της εταιρείας επιβαρύνθηκε από την εξαγορά επτά δεξαμενοπλοίων της Metrostar τον Μάιο του 2008, λίγους μήνες πριν από την κατάρρευση της ναυλαγοράς λόγω της πιστωτικής κρίσης. Η General Maritime απέκτησε τότε πέντε υπερδεξαμενόπλοια (VLCC), τα οποία ναυπηγήθηκαν μεταξύ 2002 και 2010 και δύο υπό κατασκευή δεξαμενόπλοια suezmax, αντί συνολικού τιμήματος 620 εκατ. δολ.
Η General Maritime, προκειμένου να αποκτήσει ρευστότητα, προχώρησε στις αρχές Οκτωβρίου στην πώληση ενός πλοίου της. Σήμερα η εταιρεία ελέγχει ένα στόλο από 30 δεξαμενόπλοια (επτά VLCC, 12 suezmax, 8 aframax, 2 panamax και ένα product tanker). Επίσης έχει ναυλώσει και τρία product tankers. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου της ανέρχεται στα 5,2 εκατ. dwt.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_18/11/2011_463152
No comments:
Post a Comment