23.10.12

Καυτό έγγραφο για τον ειδικό λογαριασμό

Εγγραφο που στάλθηκε από το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών θέτει θέμα ειδικού λογαριασμού υπό ξένο έλεγχο, η δημιουργία του οποίου αποτελεί «προαπαιτούμενο», όπως αναφέρεται. Η αποκάλυψη έγινε από το ΠΑΣΟΚ. «Σημασία δεν έχει τι σου στέλνουν αλλά το τι απαντάς», λένε από το Μαξίμου.

Αναφορικά με το θέμα, το κείμενο αναφέρεται:

Πρώτον, στην δημιουργία ενός ειδικού λογαριασμού που θα ελέγχεται από τους διεθνείς πιστωτές και στον οποίο θα κατατείθενται οι δόσεις.

Όπως σημειώνεται στο έγγραφο, ο ειδικός λογαριασμός που υιοθετήθηκε στο Eurogropoup στις 20ης Φεβρουαρίου πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω με την επιβολή της εξωτερικής του διαχείρισης (ενδεχομένως από την ΕΚΤ), για να διασφαλιστεί ότι οι πόροι του προγράμματος θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την εξυπηρέτηση του χρέους,

Δεύτερον, στον ειδικό λογαριασμό θα μεταφέρονται κάθε μήνα συγκεκριμένα κεφάλαια (όπως επί παραδείγματι τα έσοδα από το ΦΠΑ) από το πρωτογενές πλέονασμα της χώρας, όπως περιγράφεται στους στόχους του προγράμματος, που θα αποτελεί και την ελληνική συμβολή στην εξυπηρέτηση του χρέους.

Το έγγραφο προσθέτει ότι σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί το απαιτούμενο πρωτογενές πλεόνασμα, θα προβλέπεται ανάλογη μείωση των πρωτογενών δαπανών ή αύξηση των πρωτογενών εσόδων. 

Υπογραμμίζει επιπλέον ότι οποιαδήποτε χρηματοδοτικά κενά ανακύψουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος, θα πρέπει να καλυφθούν από την Ελλάδα.

Τρίτον, την θέσπιση αυτόματων περικοπών στις δαπάνες του ελληνικού δημοσίου, εφόσον εμφανίζονται ελλείμματα.

Η Ελλάδα θα πρέπει να επιβάλλει έναν απλό κανόνα για τις δημόσιες δαπάνες. Με τη συμφωνία της τρόικας, οι αποκλίσεις από τους στόχους του προϋπολογισμού θα οδηγούν αυτόματα σε περικοπές δαπανών.Τέταρτον, στην ύπαρξη εξωτερικού ελέγχου στο δημόσιο δανεισμό. Συγκεκριμένα, το έγγραφο σημειώνει ότι οποιαδήποτε μορφή επιπρόσθετων δανείων θα πρέπει να εγκριθεί από κάποιο εξωτερικό θεσμό, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πέμπτον, σε εξωτερική τεχνική βοήθεια.  Η εφαρμογή του προγράμματος θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αν χρησιμοποιηθεί εξωτερική τεχνική βοήθεια σε τομείς όπως η συλλογή φόρων, η μείωση της διαφθοράς, τα στατιστικά, οι επενδυτικές στρατηγικές τόνωσης της ανάπτυξης και οι ιδιωτικοποιήσεις.

Έκτον μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης. Τα μέτρα ελέγχου πρέπει να συνοδευτούν και από μέτρα για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης, ώστε να γίνει πιο αποδεκτό το πρόγραμμα από τους Έλληνες πολίτες.

Σημειώνεται ότι σήμερα ο γερμανός Υπουργός Οικονομικών Wolfgang Schaeuble δήλωσε πως η Γερμανία δεν θα δώσει το πράσινο φως σε καμία λύση για τα προβλήματα της Ελλάδας που οι αγορές θα κρίνουν μη βιώσιμη.

Μιλώντας σε συνέδριο μηχανικών στο Βερολίνο, όπως μεταδίδει το Reuters τόνισε, δεν μπορεί να πει πολλά για την Ελλάδα μέχρις ότου δημοσιευθεί η έκθεση της τρόικας.

Παράλληλα, ο κ. Schaeuble εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Ελλάδα θα έχει την ευκαιρία να επιστρέψει σε βιώσιμα δημόσια οικονομικά με "μηχανισμούς" που θα συγκροτηθούν από τους διεθνείς πιστωτές αν και σημείωσε ότι αυτό είναι δύσκολο να το αποδεχθούν οι Ελληνες.

Tα μέτρα που έχουν ήδη προωθηθεί από τις κυβερνήσεις της ευρωζώνης και το ΔΝΤ πρέπει να ενισχυθούν με μηχανισμούς ελέγχου, ενδεχομένως αυτόματους σταθεροποιητές, για να έχει η Ελλάδα περισσότερες πιθανότητες να ανακάμψει, υποστήριξε ο κ. Schaeuble. Ωστόσο δεν εξήγησε αναλυτικά σε ποιους μηχανισμούς αναφέρεται.

http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/734071/Article.aspx


Enhanced Governance and Control Mechanisms
To foster credibility a strictly rule-based budget policy (by voluntary self-binding) should be adopted. Deviations from pro­gram goals are to be balanced through internal adjustments. The following prior actions would have to be legally implemented before disbursement of the next tranche:
  • Externally managed trust account
The trust account adopted at the Eurogroup of Feb.20th is strengthened to ensure that programme funds are used for debt service only, secured by setting up an international management (by the ECB for instance). As agreed in February, debt is serviced directly from this trust account. EFSF and IMF disburse after implemen­tation of the agreed structural and fiscal reforms directly to the trust account and the Greek contribution to debt service defined in the MoU would also be paid into the trust account.
  • Earmarking of revenues
A dedicated receipt (such as part of VAT income) in the volume of the requested GRC primary budget surplus could be transferred monthly to the trust account (as earmarking of GRC contribution to debt service). The volume of the primary surplus is to be defined in the MoU. The trust account and the earmarking of revenue secure the de­livery of the primary surplus and therefore the GRC contribution to the debt service. A GRC non-achievement of the required primary surplus would be balanced by a reduction in primary spending or increase of primary income. Should further budget gaps occur during the term of the programme GRC would fill the gap by its own means.
  • Automatic Spending Cuts
GRC establishes a simple rule for public expenditure. With the agreement of the Troika, cash deficits (deviations from budget plan) automatically lead to spending cuts equally divided through all spending programs (according to their budget share).
  • External supervision of public borrowing
An external institution like the EU-Commission could be asked to approve any form of additional loans in writing (along the lines of supervision of regional or local authorities by some federal states).
  • Complementary external assistance
More intense, compulsory employment of external technical assistance for, among others, administrative capacity building, including for tax collection, cor­ruption reduction, statistics, growth-enhancing investment strategies, use of structural funds, privatization process would further support the im­plementation of the programme.
To achieve this goal, the attributions of the Task Force for Greece would be enhanced, so that the TFG would be in charge of:
(i) in liaison with the Greek authorities, identifying key positions within the Greek administration for appropriate adjustment program execution and monitoring, especially regarding financial flows (spending and revenue), and recruiting and sending European experts or Greek civil servants (they would be granted the same status of European experts to limit their dependence to the political power) in those key positions regarding the compliance of the Troika program, in replacement of Greek officials.
(ii) coordinating the running of the technical assistance of the different actors: already existing bilateral assistance, but also new providers such as the World Bank, the EBRD, the OECD, etc., whose interventions are highly desirable.
  • Growth-enhancing measures
In order to improve the acceptability of the programme by the Greeks, those measures of control-enforcement could be complemented by growth and jobs-enhancing measures. The determining factor for investment and growth will be the rebuilding of confidence. In the short run, growth and jobs perspectives could be strengthened by the release of some structural funds dedicated to the 181 projects of high priority. The project of a public bank for investment currently under consideration could also be accelerated to support SMEs and infrastructure projects. 


______________________________________________________

τα έγραψε η Καθημερινή, το στόλισα εχθές, τι άλλο θέλετε;

εντάξει, ο λογαριασμός θα τηρείται στην ΤτΕ της ΠΕΙΡ, σας κάνει;

για τέτοια θέματα είναι οι καυγάδες της εγχώριας τρόικας, όχι για το πακέτο

αντιδρά μέχρι και ο Μόντι... δεν είναι κάτι λίγο...


No comments: