3.10.12

Δήλωση Γ. Ραγκούση για την λίστα Λαγκάρντ "η συνείδησή μου επιβάλει είναι να αποχωρήσω από το σημερινό ΠΑΣΟΚ"

Ως μέλος κυβερνήσεων που κλήθηκαν μετά το 2009 να αντιμετωπίσουν την υπερχρέωση της πατρίδας  μας. Υπερχρέωση που είχε συντελεστεί κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών , κατά τη διάρκεια της σκοτεινής πλευράς της μεταπολίτευσης .
Ως μέλος κυβερνήσεων που  κατ’ επανάληψη βρέθηκα προ τετελεσμένων γεγονότων και υποχρεώθηκα να εγκρίνω περικοπές μισθών και συντάξεων προκειμένου η Ελλάδα να παραμείνει όρθια ,θεωρώ πολιτικά ανήθικο και κοινωνικά εξοργιστικά άδικο ότι έχει επιβεβαιωθεί σχετικά με την περιβόητη πια λίστα  "Λαγκάρντ " . Λίστα που αφορά στον πυρήνα της ,την αποφασιστικότητα ή μη να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή με την ίδια αυστηρότητα που περιορίστηκαν εισοδήματα και επιβλήθηκαν νέοι φόροι . Θεωρώ στο σύνολό τους αδιανόητα ,για ευνομούμενη πολιτεία ,όσα για πρώτη φορά ακόμη κι εμείς μαθαίνουμε και δύο φορές αδικαιολόγητα  . Το   ποτήρι ξεχείλισε . Με βάση αυτά το λιγότερο που η συνείδησή μου επιβάλει είναι να αποχωρήσω από το σημερινό ΠΑΣΟΚ , από ένα ΠΑΣΟΚ στο οποίο έχουν επικρατήσει πλήρως οι αντιλήψεις και οι πρακτικές του πολιτικού κατεστημένου της μεταπολίτευσης . Αντιλήψεις και πρακτικές που οδήγησαν την Ελλάδα στην χρεοκοπία και στην ηθική παρακμή καθώς και την ελληνική κοινωνία στην αγανάκτηση και στην οργή.
Παραμένω  ενεργό μέλος της δημοκρατικής προοδευτικής παράταξης  και δεν θα πάψω να αγωνίζομαι  για τη διασφάλιση της ευρωπαϊκής προοπτικής της πατρίδας μας , που θεωρώ αδιαπραγμάτευτo και πρώτης προτεραιότητας καθήκον.
Για μια Ελλάδα που όμως δεν θα επιβάλει μονόπλευρες πολιτικές λιτότητας  επειδή δεν θέλει να προχωρήσει σε προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που υπηρετούν το  συμφέρον της πλειοψηφίας της κοινωνίας και κυρίως το μέλλον της νέας γενιάς . Κι αυτό προκειμένου να προστατευτούν συμφέροντα συντεχνιών  και μικρών ολιγαρχιών .
Για μια Ελλάδα που δεν θα επιτρέπεται στον εκάστοτε  Πρωθυπουργό να τοποθετεί  τον κολλητό εφοριακό από το τόπο καταγωγής του ως επικεφαλής στο ΣΔΟΕ , με οφθαλμοφανείς σκοπούς . Για μια Ελλάδα στην οποία θα καταστεί κοινή πεποίθηση ότι για την επιβίωση της είναι ζωτικής σημασίας η επαναθεμελίωση του πολιτικού της συστήματος που συνιστά την μητέρα όλων των μεταρρυθμίσεων . Το μόνο πραγματικό και ουσιαστικό εμπόδιο στην επέλαση του λαϊκισμού και της δημαγωγίας των άκρων .

http://www.ragkousis.gr/teleutaia-nea/deltia-tupou/834/dhlosh-g--ragkoush-gia-thn-lista-lagkarnt/


Πολιτική χυδαιότητα σχετικά με τη λίστα Λαγκάρντ καταγγέλλει το ΠαΣοΚ

Στην αντεπίθεση περνά η Ιπποκράτους για την κριτική που δέχεται ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ κ. Eυ. Βενιζέλος σε σχέση με το χειρισμό της λίστας Λαγκάρντ. Σε υψηλούς τόνους καταγγέλλει τις «κραυγαλέες υποκριτικές αντιδράσεις» και την πολιτική χυδαιότητα από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, που υπαινίχθηκε, όπως αναφέρεται σε non paper της Ιπποκράτους ότι στοιχεία της λίστας μπορεί να έχουν χρησιμοποιηθεί προεκλογικά για άσκηση πιέσεων ή εκβιασμών.

Αναλυτικά, η άτυπη ενημέρωση από την πλευρά του ΠαΣοΚ αναφέρει τα εξής:


1. H δήλωση του κ. Βενιζέλου σε σχέση με την περιβόητη λίστα Ελλήνων καταθετών στην Ελβετία προκάλεσε κραυγαλέα υποκριτικές αντιδράσεις. Iσως κάποιοι ενοχλήθηκαν από το γεγονός ότι η παρέμβασή του δεν αφήνει να επικρατήσει η θεωρία ότι το υλικό αυτό «χάθηκε».

2. Είναι πολιτική χυδαιότητα να υπαινίσσεται ο ΣΥΡΙΖΑ ότι μπορεί να έχουν χρησιμοποιηθεί και μάλιστα προεκλογικά, στοιχεία από το υλικό αυτό για την άσκηση πιέσεων ή εκβιασμών.

3. Μόλις ο κ. Βενιζέλος διαπίστωσε μετά την επιστροφή του από τις Βρυξέλλες ότι και ο σημερινός επικεφαλής του ΣΔΟΕ και ο σημερινός επικεφαλής της ΕΥΠ δήλωσαν ότι δεν έχουν στη διάθεσή τους το υλικό αυτό, ανεξάρτητα από τη νομική φύση του υλικού αυτού, θεώρησε θεσμική υποχρέωσή του να στείλει αμέσως στον Πρωθυπουργό όποιο υλικό του είχε παραδώσει ατύπως ο κ. Διώτης για να τεκμηριώσει τη νομική του εκτίμηση περί της αδυναμίας νόμιμης επεξεργασίας του υλικού.

4. Για τον κ. Βενιζέλο ήταν αυτονόητο ότι το υλικό αυτό, ανεξάρτητα από τον τρόπο που αποκτήθηκε και ανεξάρτητα από το ότι δεν μπορούσε να καταστεί αντικείμενο νόμιμης επεξεργασίας, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων, είναι πηγή πληροφοριών για κάθε διωκτική αρχή που έχει και χρησιμοποιεί κάθε είδους πληροφορίες, ακόμα και ανώνυμες ή έμμεσες, στο πλαίσιο πάντα βέβαια της νομιμότητας.

5. Το υλικό που είχε στα χέρια του ο κ. Βενιζέλος είναι αυτό που του παρέδωσε ο κ. Διώτης. Κανείς δεν μπορούσε να υποθέσει ότι αυτό δεν είχε διατηρηθεί στον ΣΔΟΕ με την έννοια της πηγής αξιοποίησης πληροφοριών

6. Σε όσους θέτουν το δήθεν ερώτημα γιατί ο κ. Βενιζέλος δεν παρέδωσε το υλικό που είχε παραλάβει ατύπως από τον κ. Δίωτη όταν απεχώρησε από το Υπουργείο Οικονομικών, η απάντηση είναι:
Οταν ο κ. Βενιζέλος απεχώρησε από το ΥΠΟΙΚ τον Μάρτιο του 2012, άφησε στη θέση του ως επικεφαλής του ΣΔΟΕ τον κ. Διώτη που είχε στη διάθεσή του το κρίσιμο υλικό και το είχε αξιολογήσει κάνοντας τη διάκριση ανάμεσα στη νόμιμη επεξεργασία (δηλαδή στη χρήση του με βάση τους κανόνες περί νόμιμων αποδεικτικών μέσων και τους κανόνες περί προστασίας προσωπικών δεδομένων) και την αξιοποίηση πληροφοριών από το ΣΔΟΕ ως διωκτική αρχή για τον εντοπισμό περιπτώσεων φοροδιαφυγής.

Υπηρεσία αρμόδια για τον σκοπό αυτό είναι το ΣΔΟΕ που προφανώς ενημερώνει τον εκάστοτε υπουργό.
Το υλικό που είχε παραδώσει ατύπως ο κ. Διώτης δεν αποτελούσε αντικείμενο επεξεργασίας, ούτε μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κατ' οποιονδήποτε τρόπο από τον εκάστοτε υπουργό. Ούτε είχε εισαχθεί επισήμως στο γραφείο του υπουργού, ως υπηρεσιακή μονάδα. Διατηρήθηκε στην κατάσταση που παραδόθηκε στο προσωπικό γραφείο του κ. Βενιζέλου και έτσι η χώρα δεν εκτίθεται με τη θεωρία που κάποιοι φαίνεται να προτιμούν ότι το υλικό αυτό «χάθηκε».

7. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή των διαπραγματεύσεων με την Ελβετία για μία ολοκληρωμένη διακρατική σύμβαση που θα επέτρεπε την πλήρη φορολόγηση όλων των ελληνικών καταθέσεων στην Ελβετία.

Είναι γνωστό ότι η Ελβετία καταγγέλλει τις χώρες που χρησιμοποιούν στοιχεία υποκλοπής για τις καταθέσεις στις τράπεζες της και δεν συνάπτει διακρατικές συμβάσεις μαζί τους. Στα δε σχέδια διακρατικών συμβάσεων που συνάπτει η Ελβετία, επιμένει να περιληφθεί και να γίνει δεκτή από τη συμβαλλόμενη χώρα ρήτρα μη χρήσης προϊόντος υποκλοπής.

Χαρακτηριστική είναι η απάντηση που έδωσε στις 12/9/2012 ο νυν υφυπουργός Οικονομικών κ. Μαυραγάνης σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ:

«Η τήρηση του τραπεζικού απορρήτου θεσπίζεται στην Ελβετία με ομοσπονδιακό νόμο συνταγματικά κατοχυρωμένο υπό την απειλή νομικών κυρώσεων. Γι' αυτόν τον λόγο αυτά τα στοιχεία που περιέχονται στους εν λόγω ψηφιακούς δίσκους δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας, καθώς έχουν ήδη χαρακτηριστεί από ελβετικής πλευράς ως προϊόντα βιομηχανικής κατασκοπείας, βάσει του παραπάνω νόμου, για την απόκτηση των οποίων έχουν εκδοθεί μάλιστα και εντάλματα σύλληψης».

8. Σε όσους θέτουν το δήθεν ερώτημα γιατί ο κ. Βενιζέλος έσπευσε να συμφωνήσει με την άποψη του κ. Διώτη πως δεν είναι δυνατή η νόμιμη επεξεργασία και χρήση του υλικού παρότι υπάρχουν και άλλες νομικές απόψεις, η απάντηση είναι:
Το ελληνικό Σύνταγμα είναι απολύτως σαφές σε σχέση με την απαγόρευση χρήσης αποδεικτικών μέσων που έχουν αποκτηθεί παράνομα (άρθρο 19 παρ. 3) και σε σχέση με την προστασία των προσωπικών δεδομένων (άρθρο 9Α) επί της οποίας εποπτεύει και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Στόχος, άλλωστε, ήταν η ουσιαστική αξιοποίηση πληροφοριών και όχι το άνοιγμα μιας αδιέξοδης νομικής συζήτησης για το πώς αποκτήθηκε και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί νόμιμα το υλικό αυτό.
Στόχος ήταν επίσης η αξιοποίηση των πληροφοριών να μην παρεμποδίσει, λόγω της επίσημης επίκλησης της «λίστας», τη διαπραγμάτευση Ελλάδας - Ελβετίας για τη σύναψη διακρατικής σύμβασης που θα οδηγήσει στην πλήρη φορολόγηση όλων των καταθέσεων Ελλήνων πολιτών στην Ελβετία.

9. Παρότι κάθε έννομη τάξη έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο τα ιταλικά, όσο και τα γαλλικά δικαστήρια απαγόρευσαν στις φορολογικές αρχές των χωρών τους τη χρήση της λεγόμενης λίστας Φαλτσιάνι με ονόματα καταθετών των χωρών αυτών.

Χαρακτηριστικές είναι οι αποφάσεις των ιταλικών δικαστηρίων (Tribunale) του Pinerolo της 4/10/2011 και του Como της 14/11/2011, καθώς και του γαλλικού Ακυρωτικού της 1/2/2012.

10. Σε όσους φαντάζονται εύκολα και μεγάλα φορολογικά έσοδα από τη φορολόγηση καταθέσεων στην Ελβετία με βάση τα στοιχεία της λεγόμενης λίστας, η απάντηση είναι:
Δεν χρειαζόταν να γίνει κάποια μη επιτρεπόμενη νομικά επεξεργασία του υλικού για να εστιάσει το ερευνητικό του ενδιαφέρον το ΣΔΟΕ σε όσους έχουν μεγάλες καταθέσεις στην Ελβετία και υπόκεινται σε φορολογική υποχρέωση στην Ελλάδα.
Για παράδειγμα, οι καταθέσεις των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και τα εισοδήματα από τη ναυτιλία δεν υπόκεινται σε φορολογική υποχρέωση στην Ελλάδα.
Το κυριότερο όμως είναι ότι προτεραιότητα των ελεγκτικών μηχανισμών του υπ. Οικονομικών ήταν η διεξαγωγή φορολογικών ελέγχων με βάση τις απολύτως νόμιμες και γνωστές στη Βουλή, με πρωτοβουλία του κ. Βενιζέλου, καταστάσεις όσων απέσυραν φορολογικά και γενικότερα νομικά αδικαιολόγητες καταθέσεις από τις ελληνικές τράπεζες από το 2009 και μετά. Τα ποσά αυτά ξεπερνούν τα 70 δις. ευρώ και μπορούν να αποφέρουν πραγματικά σημαντικά φορολογικά έσοδα, χωρίς να υπάρχει καμία νομική εμπλοκή ή ένσταση, λόγω της άρσης του τραπεζικού απορρήτου που νομοθέτησε ο κ. Βενιζέλος. Τα 70 αυτά δισ. ευρώ καταθέσεων ως αντικείμενο ελέγχου είναι απείρως σημαντικότερο από τα ποσά που αθροίζονται στη λεγόμενη λίστα. Αλλωστε, από το 2009 και μετά οι καταθέσεις των Ελλήνων δεν οδεύουν προς την Ελβετία, αλλά σε άλλες χώρες με πρώτη το Ηνωμένο Βασίλειο.
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=477666

___________________________________________________

άνευ άλλου σχολίου για Μπένυ
" Τα 70 αυτά δισ. ευρώ καταθέσεων ως αντικείμενο ελέγχου είναι απείρως σημαντικότερο από τα ποσά που αθροίζονται στη λεγόμενη λίστα"


Αμφισβητεί την λίστα Βενιζέλου ο Στουρνάρας - Την ζητάει ξανά από την Λαγκάρντ


Το αίτημα του υπουργού Οικονομικών να ζητήσει εκ νέου την λίστα από την Κριστίν Λαγκάρντ δεν πρέπει να θεωρείται τυχαίο.
Ο Γιάννης Στουρνάρας, ο οποίος να σημειωθεί ότι ουδέποτε πήρε στα χέρια του την περιβόητη λίστα με τα 1991 πρόσωπα, πριν από δυο ημέρες δήλωνε στους Financial Times ότι έμαθε για την ύπαρξή της από τις εφημερίδες.

Σε αυτά τα δυο 24ωρα που ακολούθησαν όλοι έψαχναν την λίστα παίζοντας την κολοκυθιά και τελικά έφτασε στο Μαξίμου με ένα usb stick και από εκεί χωρίς καν να ανοιχτεί, όπως είπαν, εστάλη στο ΣΔΟΕ.


Ακόμα απάντηση δεν έχει δοθεί πως η λίστα παρέμενε στα χέρια Βενιζέλου.


Οι φήμες για το ποιοί περιλαμβάνονται σε αυτήν δίνουν και παίρνουν αλλά παραμένουν φήμες.


Με δεδομένο ότι η λίστα άλλαξε πολλά χέρια και παραμένει άγνωστο πως ήταν η μορφή της την πρώτη φορά που πέρασε τα ελληνικά σύνορα, πολλά μπορεί να υποθέσει κανείς.


Γι' αυτό, ο έλληνας υπουργός Οικονομικών ζητεί από την Κριστίν Λαγκάρντ από την οποία "έφυγε" η λίστα να του αποστείλει ένα αντίγραφό της. Γιατί με όλα όσα έχουν μεσολαβήσει πιθανότατα θέλει να βεβαιωθεί ότι δεν χάθηκαν στον δρόμο κάποια ονόματα που περιελάμβανε η λίστα...

http://www.xrimanews.gr/oikonomia/40178-amfisbhtei-thn-lista-benizeloy-o-stoyrnaras--thn-zhtaei-ksana-apo-thn-lagkarnt

2 comments:

KnowDame said...

Γιατί μόνο λίστα Βενιζέλου; Ο @&$#* Παπακ την είχε από τέλη του 2010 [τώρα πως γίνεται η Ισπανία πχ. να την πήρε από Μάιο του 2010 και μέχρι τα τέλη του 2010 να είχε μαζέψει ήδη 6 δις, είναι ένα καλό ερώτημα] και είπε ψέματα όταν έγινε επίσημη ερώτηση από βολευτές του κόμματός του.

Δες http://www.iefimerida.gr/news/70224/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%86%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%BB%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81%CE%BD%CF%84-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%86%CF%85%CE%B3%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%82

και τι λένε τώρα αυτοί ο βολευτές

http://www.newsbomb.gr/politikh/story/239683/exigiseis-apo-ton-papakonstantinoy-zitoyn-osoi-toys-eipe-psemata

Επίσης η περίφημη αυτή λίστα μπορεί να είναι μία από τις αιτίες που παραιτήσανε; τον Γεωργακόπουλο
http://allisbusiness.blogspot.gr/2010/09/blog-post_20.html Η ερώτηση του Νικολόπουλου, έγινε στην Βουλή στις 9/9/2010 και πρόσεξε την λεπτομέρεια ότι εδώ φαίνεται να περιέχει πολλά περισσότερα ονόματα η περίφημη λίστα

Επίσης δες τι λέει εδώ http://folders.skai.gr/main/theme?id=116&locale=el ο Γάλλος εισαγγελέας, ότι αρκούσε να την ζητήσει κάποιος έλληνας εισαγγελέας. Ο Διώτης, πρώην εισαγγελέας, όχι μόνο δεν έκανε τίποτα, αλλά έκανε και την πάπια, με τους έωλους ισχυρισμούς του ότι δεν μπορούσε να την χρησιμοποιήσει σαν προϊόν υποκλοπής. Ήδη από προχθές, άλλοι εισαγγελείς τον "άδειασαν", μια και διαβεβαιώνουν ότι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί η λίστα.
Για τον γ.γ. Πλασκοβίτη που ήταν υπεύθυνος για την συλλογή τέτοιων πληροφοριών, τι να πει κανείς; Μόνο να θαυμάσει τις "θυσίες" που έκανε για την πα-ρ-τίδα, μια και πριν αναλάβει καθήκοντα ως διακοσμητικό στοιχείο στην ΤτΕ ΑΕ με τον εξευτελιστικό μισθό των 12 χιλ., αφιέρωνε, αν και πρώην γενικός γραμματέας, ακόμα και τον προσωπικό του χρόνο για να διασκεδάζει τον τροϊκανό Τράα.

Η υπόθεση βρωμάει απ' όλες τις πλευρές και το αστείο είναι ότι όλοι λένε ότι δεν την είδανε, αλλά παραδόξως ξέρουνε πόσα ακριβώς ονόματα περιέχει. Όσο για το άρθρο του Πρώτου Θέματος που αναδημοσιεύεις, τι να πω; Αυτοί ουσιαστικά λένε έμμεσα ότι όχι μόνο την είδανε την λίστα κάποιοι, αλλά και ότι την επεξεργαστήκανε.

υγ. Σόρρυ για τα πολλά λινκ. Είναι μερικά απ'όσα μάζεψα χθες, μήπως καταφέρω να κάνω κανένα ποστ το Σαββατοκύριακο.

geokalp said...


να σου συμπληρώσω το ποστ: τώρα ο Μπένυ θέλει να τη ξεπλύνει μεσω των βολευτών, "να διαβεβαιώσουν τον ελληνικό λαό ότι δεν περιέχει κάτι ..εξαιρετικό"