Όχι μόνο θύματα αλλά και οικονομικές ζημιές μετρά η Ιαπωνία μετά τον καταστροφικό σεισμό των 8,9 Ρίχτερ που ξύπνησε μνήμες από τη σεισμική δόνηση του Κόμπε το 1995.
Μεγάλες βιομηχανίες στις οποίες στηρίζεται η εξαγωγική οικονομία του Τόκιο όπως η Canon, η Toshiba, η Panasonic αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Toyota έκλεισαν μονάδες παραγωγής και ανέστειλαν για ορισμένο διάστημα τη λειτουργία τους προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάσταση και να «επουλώσουν τις πληγές».
Συγκεκριμένα η διοίκηση της Toyota ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη λειτουργία των εργοστασίων της σε όλη τη χώρα μέχρι τις 16 Μαρτίου κάτι που αναμένεται να περιορίσει την παραγωγή κατά 40.000 οχήματα.
Εκπρόσωπος της εταιρείας Canon δήλωσε ότι «δεν γνωρίζουμε πότε θα επαναλειτουργήσουν οι μονάδες που έκλεισαν λόγω του σεισμού».
Για άγνωστο μέχρι στιγμής διάστημα έκλεισαν βιομηχανικές μονάδες μετάλλου, ζυθοποιίας και παραγωγής χάρτου. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργείται όχι τόσο από τις ζημιές στα εργοστάσια αλλά από την προβληματική παροχή ενέργειας λόγω των ζημιών στο δίκτυο και τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής.
Την εικόνα συμπληρώνουν οι καταστροφές σε έξι μεγάλου και μεσαίου μεγέθους λιμάνια της χώρας από όπου περνά μεγάλο μέρος του εμπορικού φορτίου που διοχετεύεται στην Αμερική αλλά και την Ευρώπη.
Συνολικά οι ζημιές στην ιαπωνική οικονομία εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 15 τρις. γεν (130 δισ. ευρώ). Κι όμως αυτός ο αριθμός είναι που δίνει ένα τόνο αισιοδοξίας εν μέσω της καταστροφής που υπέστη η χώρα. Διότι αν οι επιβεβαιωθούν αυτές οι εκτιμήσεις σημαίνει ότι το μετρήσιμο οικονομικό κόστος του τελευταίου σεισμού θα περιοριστεί στο 40% του αντίστοιχου απολογισμού από το σεισμό του 1995. Η σεισμική δόνηση των 7,6 Ρίχτερ στο Κόμπε άφησε πίσω της 6.400 νεκρούς και στοίχισε στην οικονομία σχεδόν 40 τρις. γεν.
Οι εργασίες ανοικοδόμησης στη βιομηχανία και τις υποδομές υπολογίζονταν ότι θα διαρκέσουν μια 10ετία. Ωστόσο σε λιγότερο από 15 μήνες είχε επισκευαστεί το 98% των βιομηχανιών και έπειτα από 10 μήνες είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες στους οδικούς άξονες και τα λιμάνια.
Έτσι σήμερα υπολογίζεται ότι η χώρα θα ανακάμψει ταχύτερα. Το μόνο αρνητικό στοιχείο στη σημερινή συγκυρία είναι το γεγονός ότι το 1995 το δημόσιο χρέος της χώρας ήταν λιγότερο από το 100% του ΑΕΠ ενώ σήμερα αγγίζει το 200%. Όμως όπως παρατηρεί σε ανάλυσή της η Wall Street Journal «σε κάθε περίπτωση η Ιαπωνία παραμένει μια πλούσια χώρα».
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=389580&h1=true
____________________________________________
Μοιάζει μικρό το νούμερο των €130δισ.
Μεγάλες βιομηχανίες στις οποίες στηρίζεται η εξαγωγική οικονομία του Τόκιο όπως η Canon, η Toshiba, η Panasonic αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Toyota έκλεισαν μονάδες παραγωγής και ανέστειλαν για ορισμένο διάστημα τη λειτουργία τους προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάσταση και να «επουλώσουν τις πληγές».
Συγκεκριμένα η διοίκηση της Toyota ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη λειτουργία των εργοστασίων της σε όλη τη χώρα μέχρι τις 16 Μαρτίου κάτι που αναμένεται να περιορίσει την παραγωγή κατά 40.000 οχήματα.
Εκπρόσωπος της εταιρείας Canon δήλωσε ότι «δεν γνωρίζουμε πότε θα επαναλειτουργήσουν οι μονάδες που έκλεισαν λόγω του σεισμού».
Για άγνωστο μέχρι στιγμής διάστημα έκλεισαν βιομηχανικές μονάδες μετάλλου, ζυθοποιίας και παραγωγής χάρτου. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργείται όχι τόσο από τις ζημιές στα εργοστάσια αλλά από την προβληματική παροχή ενέργειας λόγω των ζημιών στο δίκτυο και τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής.
Την εικόνα συμπληρώνουν οι καταστροφές σε έξι μεγάλου και μεσαίου μεγέθους λιμάνια της χώρας από όπου περνά μεγάλο μέρος του εμπορικού φορτίου που διοχετεύεται στην Αμερική αλλά και την Ευρώπη.
Συνολικά οι ζημιές στην ιαπωνική οικονομία εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 15 τρις. γεν (130 δισ. ευρώ). Κι όμως αυτός ο αριθμός είναι που δίνει ένα τόνο αισιοδοξίας εν μέσω της καταστροφής που υπέστη η χώρα. Διότι αν οι επιβεβαιωθούν αυτές οι εκτιμήσεις σημαίνει ότι το μετρήσιμο οικονομικό κόστος του τελευταίου σεισμού θα περιοριστεί στο 40% του αντίστοιχου απολογισμού από το σεισμό του 1995. Η σεισμική δόνηση των 7,6 Ρίχτερ στο Κόμπε άφησε πίσω της 6.400 νεκρούς και στοίχισε στην οικονομία σχεδόν 40 τρις. γεν.
Οι εργασίες ανοικοδόμησης στη βιομηχανία και τις υποδομές υπολογίζονταν ότι θα διαρκέσουν μια 10ετία. Ωστόσο σε λιγότερο από 15 μήνες είχε επισκευαστεί το 98% των βιομηχανιών και έπειτα από 10 μήνες είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες στους οδικούς άξονες και τα λιμάνια.
Έτσι σήμερα υπολογίζεται ότι η χώρα θα ανακάμψει ταχύτερα. Το μόνο αρνητικό στοιχείο στη σημερινή συγκυρία είναι το γεγονός ότι το 1995 το δημόσιο χρέος της χώρας ήταν λιγότερο από το 100% του ΑΕΠ ενώ σήμερα αγγίζει το 200%. Όμως όπως παρατηρεί σε ανάλυσή της η Wall Street Journal «σε κάθε περίπτωση η Ιαπωνία παραμένει μια πλούσια χώρα».
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=389580&h1=true
____________________________________________
Μοιάζει μικρό το νούμερο των €130δισ.
No comments:
Post a Comment