16.10.12

Κατέρρευσε κυριολεκτικά η αγορά Ι.Χ που γύρισε 40 χρόνια πίσω...

Πτώση 16,2% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο του Οκτωβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι καθώς διατέθηκαν μόλις 1.879 νέα ΙΧ έναντι 2.243 οχημάτων ενώ οι εταιρικές πωλήσεις για ακόμη ένα μήνα να βρίσκονται πολύ υψηλά καταλαμβάνοντας το σχεδόν το 45% των συνολικών ταξινομήσεων με περίπου 800 οχήματα.
Επίσης αρκετές εισαγωγικές εταιρείες στο πρώτο 15νθήμερο εμφάνισαν θετικό πρόσημο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει και τις υψηλές εταιρικές πωλήσεις ΙΧ ή τις παραδοσιακές «πινακιδώσεις»...
Οσον αφορά στα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων στην πρώτη θέση βρέθηκε η Οpel με 238 πωλήσεις και ακολουθούν ηToyota με 188, η VW με 151, η Citroen με 131και η Nissan με 130 πωλήσεις οχημάτων.
Σε επίπεδο έτους η αγορά από τις αρχές του 2012 έως και τις 15 Οκτωβρίου η αγορά καταγράφει πτώση 41,8% καθώς έχουν πωληθεί μόλις 47.414 νέα ΙΧ έναντι 81.473 οχημάτων ενώ αν συγκρίνει κανείς το τρέχον έτος με το προηγούμενα έτη η πτώση που σημειώνεται ξεπερνά ακόμη και το 79%!
Το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντίδης σχολιάζοντας τις πωλήσεις νέων ΙΧ τόνισε στην «Η» μεταξύ άλλων πως: «Με την ψήφιση και την εφαρμογή των νέων μέτρων η αγορά θα καταγράψει περαιτέρω πτώση με αποτέλεσμα να έχουμε νέο γύρο λουκέτων αλλά και κανονιών που θα επηρρεάσουν τις τράπεζες αλλά και την οικονομία της χώρας. Για να μειωθεί ο ρυθμός πτώσης της αγοράς θα πρέπει η κυβέρνηση να πάρει μέτρα που θα αποδειχθούν σωτήρια όπως: κατάργηση των τεκμηρίων, μείωση Τελών Κυκλοφορίας, κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και μείωση ή κατάργηση του Τέλους Ταξινόμησης. Παράλληλα το μέτρο της απόσυρσης θεωρώ πως πρέπει να διατηρηθεί και το 2013 και να συμπεριληφθούν και τα εγχώρια μεταχερισμένα τεχνολογίας Euro4 και άνω.».
Η ανάλυση των πωλήσεων
Για πρώτη φορά μέσα στο 2012 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφουν σχετικά μικρή πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι το οποίο κυμαίνεται σε 16,2%. Ο λόγος σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς είναι απλός καθώς μέσα στους επόμενους 2 μήνες οι πωλήσεις παραδοσιακά μειώνονται στο ελάχιστο καθώς από τη μία μεριά έρχονται τα Τέλη Κυκλοφορίας για την επόμενη χρονιά και κανένας δεν επιθυμεί να καταβάλλει ολόκληρο το κόστος του έτους για μόλις 1 ή 2 μήνες κυκλοφορίας και από την άλλη υπάρχει και ο ψυχολογικός παράγοντας που επηρρεάζει τους ελληνες καταναλωτές ο οποίος έχει να κάνει με την 1η άδεια κυκλοφορίας. Ειδικότερα οι περισσότεροι καταναλωτές που έχουν αποφασίσει να αποκτήσουν κάποιο καινούριο μοντέλο στα τέλη του έτους παρατείνουν την απόκτησή τους για την αρχή της νέας χρονιάς πιστεύοντας πως το όχημά τους θα έχει υψηλότερη μεταπωλητική αξία ως μεταχειρισμένο...
Αυτοί είναι και οι δύο βασικοί λόγοι που πάντα τον Ιανουάριο κάθε έτους καταγράφονται αυξημένες πωλήσεις νέων ΙΧ.
Η απόσυρση έχει ημερομηνία λήξης
Το μέτρο της απόσυρσης εκπνέει στις 20 Δεκεμβρίου και ουδείς μπορεί με βεβαιότητα να εκφράσει την άποψη πως θα συνεχιστεί και το 2013. Σύμφωνα με πληροφορίες ακόμη το θέμα δεν έχει «ανοίξει» και μάλλον εισαγωγείς, έμποροι και καταναλωτές θα βιώσουν για ακόμη μία φορά το θρίλερ που εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια με τον μοναδικό θεσμό που αποτελεί στήριγμα για ένα κλάδο που κινείται στον γκρεμό χωρίς φρένα.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27199&subid=2&pubid=112936730

No comments: