11.2.13

Ενδεχόμενο για νέα μέτρα 2-4 δισ. ευρώ για το 2015-2016

Το ενδεχόμενο να χρειαστεί λήψη πρόσθετων μέτρων 2-4 δισ. ευρώ για να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό της διετίας 2015-2016 παραδέχεται η κυβέρνηση στα επίσημα έγγραφα του αναθεωρημένου μνημονίου τα οποία πλέον το υπουργείο Οικονομικών έχει μεταφράσει στα ελληνικά.

Στα ίδια έγγραφα αναφέρεται ότι στο βαθμό που το δημοσιονομικό έλλειμμα παραμένει η κυβέρνηση δεσμεύεται να προχωρήσει σε πρόσθετες μειώσεις φοροαπαλλαγών και εκπτώσεων, σε νέες περικοπές δαπανών και σε μονιμοποίηση των έκτακτων μέτρων δεσμεύτηκε.

Αναλυτικά, στο σχετικό άρθρο του αναθεωρημένου μνημονίου αναφέρεται ότι: λαμβάνοντας υπόψη την κυκλική ανάκαμψη και ανάλογα με την επιτυχία σε σχέση με την βελτίωση της κυβερνητικής αποτελεσματικότητας, ίσως χρειαστούν 2-4 δισεκατομμύρια ευρώ σε μέτρα για να κλείσει το κενό κατά τη διάρκεια 2015-2016. Το ποσό για το 2013-2014 είναι μεγαλύτερο από ότι υπολογιζόταν τη στιγμή της έγκρισης του προγράμματος και αντανακλά την μεγαλύτερη και βαθύτερη κρίση όπως επίσης και τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση προηγούμενων μέτρων και πιέσεις από την πλευρά των δαπανών υγείας. Χωρίς την επιμήκυνση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, τα μέτρα που απαιτούνται για το 2013-2014 υπολογίζονται σε 20 δισεκατομμύρια ευρώ (συμπεριλαμβάνοντας 13 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2013).

Σε άλλη παράγραφο του ιδίου κειμένου δίνεται μια πρώτη γεύση για τα πιθανά νέα μέτρα:

«Στο βαθμό που το δημοσιονομικό έλλειμμα παραμένει, υπάρχουν διάφορες στρατηγικές που θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε για να το καλύψουμε, συμπεριλαμβανομένων της αύξησης των εσόδων μέσω της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης μέσω περαιτέρω μειώσεων στις απαλλαγές και στις εκπτώσεις, μέσω της επέκτασης των μέτρων που έχουν λήξει, και μέσω στοχευμένων περικοπών στις τρέχουσες δαπάνες. Υπάρχουν επίσης ευκαιρίες για να επικεντρωθεί εκ νέου το πρόγραμμα επενδύσεων στην πιο αποτελεσματική υποστήριξη στην ανάπτυξη. Θα προσδιορίσουμε συγκεκριμένα σχέδια για το 2015 το αργότερο μέχρι τα τέλη Αυγούστου 2013, όταν θα καταρτίσουμε ένα αναλυτικό δημοσιονομικό πρόγραμμα για τα έτη 2014-2015 συνεπές με την επίτευξη του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3 τοις εκατό για το 2015».

Σημειώνεται πάντως ότι νωρίτερα σήμερα υψηλόβαθμο στέλεχος του ΥΠΟΙΚ προσδιόρισε τα πιθανά μέτρα στα 2,7 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις μετρήσεις που διεξάγει η κυβέρνηση.


http://www.capital.gr/news.asp?id=1727819


__________________________________________________


τέλη Αυγούστου 2013, όταν θα διαμορφώσουν ένα λεπτομερές δημοσιονομικό πρόγραμμα για το 2014-2015 που θα οδηγεί σε πρωτογενές πλεόνασμα 3% μέχρι το 2015.



1.       Ολοκληρώνει την επανεξέταση της πολιτικής και των διαδικασιών για τη διαγραφή των φορολογικών χρεών και προετοιμάζει συστάσεις για να διευκολύνει την ενεργή διαχείριση του φορολογικού χρέους με πραγματική προοπτική συλλογής του και διερευνά τρόπους για την αντιμετώπιση του μη εισπρακτέου μέρους του (Φεβρουάριος 2013)·



1.                  Εξασφαλίσει τη συνεχή ισορροπία μεταξύ εισφορών και παροχών, επισπεύδοντας κατά ένα έτος την θέση σε ισχύ του δεσμευτικού μηχανισμού (για τις επικουρικές συντάξεις) που έχει ήδη νομοθετηθεί να τεθεί σε ισχύ το 2015 (Μάρτιος 2013).


Τοποθετήσει 25.000 κυβερνητικούς υπαλλήλους στο σχέδιο κινητικότητας το 2013, εκ των οποίων τους μισούς έως τα μέσα του 2013

Αυξάνει το μερίδιο των γενοσήμων φαρμάκων προκειμένου να φτάσει στο 35% του συνολικού όγκου φαρμάκων που πωλούνται στα φαρμακεία μέχρι το τέλος του 2012 και 60% μέχρι το τέλος του 2013


Υπάρχοντες ή νέοι μέτοχοι θα έχουν τον έλεγχο των βασικών τραπεζών, υπό την προϋπόθεση ότι κρίνονται ικανοί και κατάλληλοι κατά τον τρόπο που προβλέπεται ήδη στο ρυθμιστικό πλαίσιο, και έχουν συνεισφέρει τουλάχιστον το 10% του κεφαλαίου το οποίο αντλείται μέσω της έκδοσης κοινών μετοχών. Αν και η αξία των υπαρχόντων μετοχών θα υποτιμηθεί κατά την διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης, θα επιτραπεί σε υπάρχοντες ή νέους μετόχους να λάβουν μέρος στην έκδοση δικαιωμάτων προτίμησης αγοράς μετοχών και, εάν επιτευχθεί το ανωτέρω αναφερόμενο 10% όριο συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα, τότε θα λάβουν εγγυήσεις απόκτησης των εναπομεινάντων μετοχών από το ΤΧΣ εντός πέντε ετών.


Το ΤΧΣ θα ζητήσει από τις τράπεζες να αξιολογήσουν κατά πόσο τα υπαρκτά πλαίσια και πολιτικές για την αντιμετώπιση των προβληματικών στοιχείων ενεργητικού είναι αποτελεσματικά έως τον Ιούνιο 2013.  


Μέχρι το Q1-2013 , οι τράπεζες θα υποβάλουν στην ΤτΕ σχέδια για την αντιμετώπιση των διαπιστωμένων αδυναμιών επιχειρησιακής διακυβέρνησης με σαφή χρονοδιαγράμματα για την πλήρη υλοποίηση μέχρι Q4-2013


1.         Ανάληψη μιας αξιολόγησης για τις Βασικές Αρχές της Βασιλείας(ΒΑΒ). Οι αρχές θα αιτηθούν από το ΔΝΤ να αναλάβει μια αυτόνομη αξιολόγηση μέχρι το Q4-2014. Η ΤτΕ θα προετοιμάσει προκαταβολικά μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2014 μια αυτό-αξιολόγηση για την συμμόρφωση με τις ΒΑΒ με την συνδρομή ανεξάρτητων ειδικών μέχρι το Q2-2014.



Μέχρι το τέλος τους Φεβρουαρίου 2013, οι αρχές θα αναθεωρήσουν, με τεχνική βοήθεια από διεθνείς ειδικούς, το υπάρχον πλαίσιο για την διευκόλυνση της διευθέτησης με υπερχρεωμένα νοικοκυριά που θα διατηρεί την τραπεζική φερεγγυότητα και την πιστωτική πειθαρχία, θα αποφεύγει την χρήση δημοσιονομικών πόρων για την προστασία των ιδιωτών δανειοληπτών και θα ελαχιστοποιεί των ηθικό κίνδυνο με το να επικεντρώνεται σε δανειστές που πράγματι έχουν ανάγκη. Οι αρχές θα αποφύγουν να υποστηρίξουν πρωτοβουλίες που θα υποβαθμίζουν την κουλτούρα πληρωμών στην Ελλάδα.



Με αυτή την μεταρρύθμιση, ο βασικός μισθός και τα επιδόματα ωρίμανσης που τώρα είναι συνδεδεμένα με την ΓΣΣΕ, θα ξεκινήσουν να ορίζονται κατά τρόπο νόμοθετικό, χωρίς να υπερβούν το τρέχον επίπεδό τους κατά την διάρκεια του προγράμματος, με χωρίς άλλο νομοθετημένο επίπεδο επιδομάτων. Το νομοθετημένο σύστημα ελάχιστου μισθού αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το Q1-2013.



Σαν ενδιάμεσα βήματα, αναλογιστικές μελέτες των πιθανών αλλαγών στο σύστημα εισφορών κοινωνικής ασφάλισης θα πρέπει να πραγματοποιηθούν και σχέδια δράσεις να προταθούν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2013.


Η Κυβέρνηση, βασιζόμενη επίσης στην εξωτερική αξιολόγηση της Επιθεώρησης Εργασίας, θα παρουσιάσει και θα αρχίσει να υλοποιεί ένα αναλυτικό σχέδιο δράσης μέχρι τον Φεβρουάριο του 2013, στοχεύοντας στο να ενδυναμώσει τον αγώνα ενάντια στην αδήλωτη εργασία και να αυξήσει την αποτελεσματικότητα της Επιθεώρησης Εργασίας.  


1.       Η Κυβέρνηση υιοθετεί μέχρι το Q4-2013 έναν ενιαίο Εργατικό Κώδικα ο οποίος θα εμπεριέχει όλη την υπάρχουσα νομοθεσία που σχετίζεται με την εργασία και τις εργασιακές σχέσεις. Αυτός θα πρέπει να είναι εύκολος στην ερμηνεία, να μειώνει τα βάρη συμμόρφωσης και να αυξάνει την εκτελεσιμότητα του εργασιακού νόμου. Έως το Q1-2013 Η Κυβέρνηση θα προετοιμάσει μια έκθεση για τη δομή του Εργατικού Κώδικα.



                    i. Λαμβάνει επιπρόσθετα μέτρα μέχρι τον Ιούνιο του 2013 το αργότερο για να μειώσει κατά 50% το κόστος έναρξης μιας επιχείρησης, όπως μετρήθηκε από τον δείκτη “Ξεκινώντας μια επιχείρηση” της Παγκόσμιας Τράπεζας. Τα αποτελέσματα θα παρακολουθηθούν στην έκδοση της Παγκόσμιας Τράπεζας 2014 “Doing Business” (Νοέμβρη 2013)



iii. Επιταχύνει την ολοκλήρωση του κτηματολογίου με σκοπό:
α. Την προκήρυξη όλων των εναπομεινάντων δικαιωμάτων (15 εκατομμύρια) και την απονομή έργων κτηματολογίου για 7 εκατομμύρια δικαιώματα. (Δεκέμβριος 2012)
β. Την ψηφιοποίηση όλων των εργασιών των υποθηκοφυλακείων και συμβολαιογραφείων και την μεταφορά των νέων εγγεγραμμένων τίτλων στο κτηματολόγιο μέχρι το 2015
γ. Να υπάρχουν αποκλειστικής λειτουργίας γραφεία κτηματολογίου για τις αστικές περιοχές μέχρι το 2015
δ. Να εγκαταστήσει ένα πλήρες μητρώο κτηματολογίου και αποκλειστικής λειτουργίας γραφεία κτηματολογίου σε όλη την επικράτεια μέχρι το 2020


1.1.1        Ανάπτυξη των εφαρμογών e-δικαιοσύνη στα δικαστήρια

1. Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2012 η Κυβέρνηση ανανεώνει και περεταίρω επεξεργάζεται και καθιστά επιχειρησιακό κάθε τρίμηνο το σχέδιο εργασίας του Δεκεμβρίου 2011 για την e-δικαιοσύνη καθώς και της πρώτης του ανανέωσης του Ιουλίου 2012 για την χρήση της ηλεκτρονικής εγγραφής και ηλεκτρονικού εντοπισμού της κατάστασης των ατομικών υποθέσεων σε όλα τα δικαστήρια που καλύπτονται από το σχέδιο δράσης και για την ηλεκτρονική υποβολή.
2. Οι επικαιροποιήσεις θα περιέχουν μια αξιολόγηση η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου 2013 για το πιλοτικό πρόγραμμα της ηλεκτρονικής υποβολής στο πρωτοδικείο Αθηνών, μια αξιολόγηση που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου 2014 για το επίπεδο ολοκλήρωσης των πληροφοριακών συστημάτων που έχει επιτευχθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή για όλα τα δικαστήρια της χώρας και ένα χρονοδιάγραμμα με προτεινόμενες προθεσμίες με σκοπό την επέκταση της ηλεκτρονικής εγγραφής και ηλεκτρονικού εντοπισμού σε όλα τα δικαστήρια μέχρι το τέλος του 2015. Η Κυβέρνηση διασφαλίζει τη συνέπεια του σχεδίου δράσης για την ηλεκτρονική δικαιοσύνη με την στρατηγική για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.



     Διασφάλιση ότι οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας αντανακλούν το κόστος


 

1.1         Νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα


 

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ



______________________________
Αντώνης Σαμαράς
Πρωθυπουργός
_____________________________              _____________________________
Γιάννης Στουρνάρας                                          Γιώργος Προβόπουλος
   Υπουργός Οικονομικών                                Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος












  


No comments: