23.2.13

Το «μάτι» στον ΟΛΘ κλείνουν 5 επενδυτές

Προκήρυξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ εντός του επόμενου διμήνου προανήγγειλε, χθες, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Τάκης Αθανασόπουλος, προβλέποντας μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, αλλά και κρατώντας σαφείς αποστάσεις από την επικρατούσα -τους τελευταίους μήνες- εικόνα περί επιλογής από την κυβέρνηση της μεθόδου μόνο των παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, επιβεβαιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς το σχετικό πρόσφατο ρεπορτάζ της «Ν».

Ερωτηθείς, συγκεκριμένα, στο περιθώριο εκδήλωσης του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου στη Θεσσαλονίκη, για το εάν θα επιλεγεί η οδός της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ ή των παραχωρήσεων λιμενικών εργασιών και δραστηριοτήτων, ο κ. Αθανασόπουλος δήλωσε ότι αυτό θα αποφασιστεί στο τέλος του μήνα, δηλαδή την επόμενη εβδομάδα και σε ερώτηση-απορία της «Ν» ότι επί μακρό διάστημα από πλευράς κυβέρνησης γίνεται λόγος -τουλάχιστον επισήμως- μόνο για παραχωρήσεις, απάντησε ότι «το ποια θα είναι η τελική στρατηγική, θα αποφασιστεί στο τέλος του μήνα».

Το ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, προσβλέπει σε σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ. Σύμφωνα με τον πρόεδρό του, το εν λόγω ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο και προέρχεται από τουλάχιστον τέσσερις -πέντε διεθνείς παίκτες (κυρίως forwarders), επιβεβαιώνοντας εμμέσως ότι σε αυτούς περιλαμβάνεται η Hutchinson, ενώ, αντιθέτως, δήλωσε ότι μέχρις στιγμής δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ από την Cosco, η οποία, πάντως, ενδιαφέρεται για τον ΟΛΠ.

Πρωταρχικό κριτήριο για την επιλογή επενδυτή για τον ΟΛΘ, σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο, θα είναι η ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και μετά το τίμημα, ενώ παρέπεμψε και πάλι στις αποφάσεις στο τέλος του μήνα για το εάν θα αποκρατικοποιηθεί απευθείας όλο το ποσοστό του Δημοσίου στον ΟΛΘ ή θα υπάρξει επιμερισμός σε διαφορετικές διαγωνιστικές φάσεις.
Σύμφωνα, δε, με δηλώσεις που είχε κάνει επίσης στην επίσκεψή του στον ΟΛΘ, τον περασμένο Δεκέμβριο, ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, ο ίδιος προσωπικά έχει ενημέρωση ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες και προφανώς και από κάποιους που είχαν ενδιαφερθεί και παλαιότερα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο ενδιαφέρον επικεντρώνεται επί το πλείστον στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ. Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες από τον ΟΛΘ, περιλαμβάνει επίσης και το κομμάτι της κρουαζιέρας.
Προ ολίγων ημερών, δε, η υφυπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας και γενική διευθύντρια της Ελεύθερης Οικονομικής Ζώνης των Φιλιππίνων, Dr Lilia de Lima, επιβεβαίωσε από τη Θεσσαλονίκη, εμμέσως πλην σαφώς, το ενδιαφέρον της Ιnternational Container Terminal Services για τους εμπορευματικούς σταθμούς των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επισκέφθηκε, χθες, «απ' άκρου εις άκρον» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στις δηλώσεις του εκφράστηκε ιδιαίτερα θετικά για τη σημερινή κατάσταση του λιμανιού -το χαρακτήρισε «θαυμάσιο»- και τις προοπτικές του, τονίζοντας ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να γίνει κόμβος μεταφορών όχι μόνο των Βαλκανίων, αλλά ολόκληρης της Νότιας Ευρώπης, προς το συμφέρον τόσο του ίδιου του λιμανιού όσο και όλης της χώρας, και ότι «έχει τα προσόντα να ανταγωνιστεί το λιμάνι του Πειραιά».
Περαιτέρω, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε, όσον αφορά στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ -το οποίο ήταν και το θέμα της ομιλίας του σε «κλειστή» εκδήλωση του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη Θεσσαλονίκη χθες το μεσημέρι-, ότι μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα βγουν στον «αέρα» τουλάχιστον 17-18 διαγωνισμοί, μεταξύ των οποίων έξι για μαρίνες και οι διαγωνισμοί για ΛΑΡΚΟ ΕΥΑΘ, ΟΛΘ και ΟΛΠ.

http://www.naftemporiki.gr/finance/story/615162

No comments: