Προ νέου φιάσκο, ανάλογου με την περίπτωση του Ελληνικού,
όπου το ΤΑΙΠΕΔ κατάφερε να διώξει το κράτος του Κατάρ και τα 6 δισ.
επένδυσης επειδή απέρριπτε την διακρατική συμφωνία αν και κανείς από
τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους ούτε κατά διάνοια μπορούσε να συγκριθεί
με την προσφορά του Κατάρ, βρίσκεται η κυβέρνηση στην περίπτωση των
ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ!
Φαίνεται ότι ήδη η προσφορά των 1,9 δισ. ευρώ του ρωσικού ομίλου της Sintez έχει πάψει να υφίστατα, αλλά για λόγους που ακόμα είναι θολοί. Το βέβαιο είναι ότι η άρνηση του ΤΑΙΠΕΔ να επιταχύνει τον διαγωνισμό δημιούργησε εκνευρισμό στους υπευθύνους του ρωσικού κολοσσού με δεδομένο ότι η μη δεσμευτική προσφορά ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη από τον επόμενο ενδιαφερόμενο. Το αίτημα αυτό δεν έγινε δεκτό από το Ταμείο, κάτι που πιθανώς ενόχλησε τους Ρώσους.
H διοίκηση της Sintez είναι επίσης σφόδρα ενοχλημένη με την απόφαση του Ταμείου να δώσει τη δυνατότητα σε εταιρείες που ήδη συμμετέχουν στον διαγωνισμό να συμπράξουν με ευρωπαϊκές εταιρείες στην τελική φάση, κάτι που θεωρήθηκε ως έμμεση πριμοδότηση της Socar, η οποία θεωρείται η έμμεση "αμερικανική" υποψηφιότητα. Θεωρούν ότι η απόφαση αυτή αλλοιώνει τους όρους του διαγωνισμού και αποτελεί ευθεία πολιτική παρέμβαση.
Από εκεί και πέρα υπάρχει και το ενδεχόμενο η όλη καθυστέρηση να οδήγησε σε διεργασίες και εντός της Ρωσίας: Οι Sintez και Gazprom βρήκαν πεδίο συνεννόησης και εφόσον η ολοκλήρωση του διαγωνισμού βρει πλειοδότη την Gazprom, τότε η μεν Gazprom θα κρατήσει τη ΔΕΠΑ, που από την αρχή την ενδιέφερε, η δε Sintez τη ΔΕΣΦΑ. Βέβαια με την ανατροπή των δεδομένων η Gazprom θα πρέπει να υποβάλει δεσμευτική πρόταση και για τις δύο εταιρείες στην τελική φάση.
Οι ενδορωσικές ισορροπίες είναι ρευστές και εύκολα μεταβαλόμενες σε αυτά τα επίπεδα, αφού όπως έχουμε σημειώσει το Κρεμλίνο δίνει η αφαιρεί την "αιγίδα" της κρατικής υποστήριξης.
Από εκεί και πέρα για την πώληση των ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ μένουν τέσσερα σχήματα, η Gazprom, η Socar από το Αζερμπαϊτζάν και οι δύο ελληνικής η M@M (Motor Oil και Μυτιληναίος) και το group PPF - ΓΕΚ. Στις δεσμευτικές προσφορές είναι πολύ πιθανό τα παραπάνω σχήματα να είναι τελείως διαφορετικά, αφού συζητώνται συμμαχίες και κοινοπραξίες.
Ο,τι και να ισχύει από τα παραπάνω είναι δεδομένο ότι μπαίνουν νέα εμπόδια στην ομαλή εξέλιξη του διαγωνισμού, στον οποίο η κυβέρνηση αποδίδει μεγάλη σημασία, αφού πιθανή επιτυχής ολοκλήρωσή του, αφενός θα αποφέρει σημαντικά έσοδα για τα ταμεία του Δημοσίου και αναπτυξιακή τόνωση της οικονομίας και αφετέρου θα στείλει ένα σαφές μήνυμα αποφασιστικότητας στις αγορές και τους πιστωτές.
Η αποτυχία, φυσικά, θα οφείλεται 100% στον χειρισμό του όλου θέματος από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και του υφυπουργού ΠΕΚΑ Ασημάκη Παπαγεωργίου...
http://www.defencenet.gr/defence/item/%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%AE-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-sintez-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CF%80%CE%B1
Φαίνεται ότι ήδη η προσφορά των 1,9 δισ. ευρώ του ρωσικού ομίλου της Sintez έχει πάψει να υφίστατα, αλλά για λόγους που ακόμα είναι θολοί. Το βέβαιο είναι ότι η άρνηση του ΤΑΙΠΕΔ να επιταχύνει τον διαγωνισμό δημιούργησε εκνευρισμό στους υπευθύνους του ρωσικού κολοσσού με δεδομένο ότι η μη δεσμευτική προσφορά ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη από τον επόμενο ενδιαφερόμενο. Το αίτημα αυτό δεν έγινε δεκτό από το Ταμείο, κάτι που πιθανώς ενόχλησε τους Ρώσους.
H διοίκηση της Sintez είναι επίσης σφόδρα ενοχλημένη με την απόφαση του Ταμείου να δώσει τη δυνατότητα σε εταιρείες που ήδη συμμετέχουν στον διαγωνισμό να συμπράξουν με ευρωπαϊκές εταιρείες στην τελική φάση, κάτι που θεωρήθηκε ως έμμεση πριμοδότηση της Socar, η οποία θεωρείται η έμμεση "αμερικανική" υποψηφιότητα. Θεωρούν ότι η απόφαση αυτή αλλοιώνει τους όρους του διαγωνισμού και αποτελεί ευθεία πολιτική παρέμβαση.
Από εκεί και πέρα υπάρχει και το ενδεχόμενο η όλη καθυστέρηση να οδήγησε σε διεργασίες και εντός της Ρωσίας: Οι Sintez και Gazprom βρήκαν πεδίο συνεννόησης και εφόσον η ολοκλήρωση του διαγωνισμού βρει πλειοδότη την Gazprom, τότε η μεν Gazprom θα κρατήσει τη ΔΕΠΑ, που από την αρχή την ενδιέφερε, η δε Sintez τη ΔΕΣΦΑ. Βέβαια με την ανατροπή των δεδομένων η Gazprom θα πρέπει να υποβάλει δεσμευτική πρόταση και για τις δύο εταιρείες στην τελική φάση.
Οι ενδορωσικές ισορροπίες είναι ρευστές και εύκολα μεταβαλόμενες σε αυτά τα επίπεδα, αφού όπως έχουμε σημειώσει το Κρεμλίνο δίνει η αφαιρεί την "αιγίδα" της κρατικής υποστήριξης.
Από εκεί και πέρα για την πώληση των ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ μένουν τέσσερα σχήματα, η Gazprom, η Socar από το Αζερμπαϊτζάν και οι δύο ελληνικής η M@M (Motor Oil και Μυτιληναίος) και το group PPF - ΓΕΚ. Στις δεσμευτικές προσφορές είναι πολύ πιθανό τα παραπάνω σχήματα να είναι τελείως διαφορετικά, αφού συζητώνται συμμαχίες και κοινοπραξίες.
Ο,τι και να ισχύει από τα παραπάνω είναι δεδομένο ότι μπαίνουν νέα εμπόδια στην ομαλή εξέλιξη του διαγωνισμού, στον οποίο η κυβέρνηση αποδίδει μεγάλη σημασία, αφού πιθανή επιτυχής ολοκλήρωσή του, αφενός θα αποφέρει σημαντικά έσοδα για τα ταμεία του Δημοσίου και αναπτυξιακή τόνωση της οικονομίας και αφετέρου θα στείλει ένα σαφές μήνυμα αποφασιστικότητας στις αγορές και τους πιστωτές.
Η αποτυχία, φυσικά, θα οφείλεται 100% στον χειρισμό του όλου θέματος από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και του υφυπουργού ΠΕΚΑ Ασημάκη Παπαγεωργίου...
http://www.defencenet.gr/defence/item/%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%AE-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-sintez-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CF%80%CE%B1
No comments:
Post a Comment